Digital Producent till Folkspel

Digital Producent till Folkspel

Vi letar efter dig som brinner för digital kommunikation. Som vill skapa inspirerande och säljande kommunikation och tar ansvar för både grafik och copy. Du förstår hur copy och grafik samspelar och är en skicklig producent av båda.

Vilka är Folkspel? Folkspel ägs till 100 % av folkrörelserna, det svenska föreningslivet, via 73 riksorganisationer med ca 5 miljoner medlemmar. Vi är 120 anställda med en årsomsättning på 1,6 miljarder kronor. Vårt uppdrag är att via våra produkter (Bingolotto och Sverigelotten med flera) erbjuda en möjlighet för Sveriges föreningar att tjäna pengar. Vi är övertygade om att svenskt föreningsliv gör Sverige bättre. För alla. Genom åren har Folkspels produkter genererat 16,8 miljarder kronor till svenskt föreningsliv.

Vad blir din uppgift hos oss? Du ansvarar för att planera och skapa innehåll till Folkspels kommersiella kanaler, där du arbetar självständigt med kollegor till hands för att bolla idéer. Du drivs av att skapa säljande innehåll i olika nivåer. Rollen är mycket varierande och du producerar innehåll för flera olika kanaler, men har alltid helheten och våra KPI:er i åtanke. Du uppdaterar och skapar innehåll i våra konsumentportaler, mailutskick och sociala kanaler.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Producera grafiskt material för webb, sociala medier, mailutskick.
  • Skriva copy till mail/site/SoMe men också längre texter till blogg
  • Utförare i CMS, sociala plattformar och Marketing automation system
  • Delaktighet i framtagning av kampanjer
  • Kommunicerar och svarar på sociala medier
Vem är du?

Du har:
  • Passion för digital kommunikation
  • Mycket god känsla för svenska språket
  • Välutvecklad känsla för färg och form
  • Förstår samspelet mellan olika digitala kanaler
  • God SEO kunskap
  • Grundläggande kunskap i Google Analytics
Som person är du strukturerad, kan hantera snabba förändringar och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du trivs i ett team och har ett stort intresse av att lära av och utveckla andra.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi är ett starkt team som eftersträvar att stötta och stärka varandra.

Detta erbjuder vi:

Du blir en viktig medarbetare hos oss och du kommer att ingå i Folkspels Resultatområde Digitala Affärer. På huvudkontoret finns cirka 90 personer och vår arbetsplats genomsyras av framåtanda, arbetsglädje och humor.

Vårt aktivitetsbaserade kontor är placerat i nya lokaler i Gamlestan. Vi har ett väl utvecklat arbetssätt som tillåter att arbetsdagen kan varieras från både kontoret och bostaden.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan. Vi gör ett löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Se länk nedan. Sista ansökningsdag är 7 mars 2021.

Frågor om tjänsten: Ring avdelningschef Calle Hellemar 0705 10 12 64, övriga frågor: HR-chef Annika Eriksson 031-345 90 13.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Marknadsföring, PR & Kommunikation
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Folkspel Sverige AB
Hemsida https://folkspel.varbi.com
Sista ansökningsdag 7 mars 2021 (8 dagar kvar)