Sortimentskoordinator

Sortimentskoordinator

TOOLS gör kundens vardag enklare, säkrare och mer lönsam genom att leverera kompetens och rådgivning kring produkter och tjänster inom främst verktyg och maskiner, arbetskläder, skyddsutrustningar, fastighetsprodukter och arbetsplatsutrustningar. TOOLS bearbetar kunder inom industri, offentlig förvaltning och bygg/hantverk/service genom Butiker, Utesäljare, Tekniska Specialister, Innesäljare och digitala kanaler. TOOLS i Sverige omsätter idag ca 2 miljarder kronor och tillsammans med våra kollegor i Norge och Finland har vi idag filialer på över 150 orter runt om i Norden.

TOOLS ingår i Momentum Group-koncernen - en av de ledande återförsäljarna av industriförnödenheter och industrikomponenter, tjänster och service till professionella slutanvändare inom industri- och byggsektorerna i Norden. Koncernen omsätter cirka 5,5 miljarder SEK per år och har omkring 1 600 anställda. Momentum Group är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap sedan juni 2017.

Som en del av TOOLS ges du möjlighet att kontinuerligt utvecklas och våra medarbetares trivsel är betydande för oss. Vi är ett gott gäng med ett fint arbetsklimat och erbjuder dig ett fritt arbete med högt ansvarstagande inom ett område med höga ambitioner. Vår potential är stor och tillsammans ser vi positivt på vår framtida utveckling.

TOOLS Sverige AB är ett företag på frammarsch - vill du vara en del av det?

Arbetsbeskrivning

Tools Sveriges Kategori- och inköpsavdelning belägen i Göteborg behöver nu förstärka sitt team med ytterligare en Sortimentskoordinator/Artikeladministratör. I teamet arbetar även strategiska inköpare, ni arbetar i nära samarbete med säljorganisationen, för att utveckla TOOLS produktsortiment.

I rollen ansvarar du för löpande underhåll av artikel- och katalogdata. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du att rätt produktinformation, såsom bilder och produktbeskrivningar, finns uppdaterad i våra databaser, och tillgängliga för övriga system. Du kommer dagligen att arbeta i PIM-systemet InRiver, och i affärssystemet Movex M3. För dig med stor kompetens inom systemkunskap finns möjlighet att ta rollen som systemägare/superuser. Som ansvarig för artikeldata kommer du även att ha en viktig roll kopplat till vår e-handel, tools.se som är under utveckling.

Vi erbjuder ett ansvarsfullt och roligt arbete med stort decentraliserat ansvar, du skall trivas att arbeta i en föränderlig miljö. Du förväntas prestera på topp tillsammans med en grupp som jobbar i ett högt tempo, och där prestigelöshet är ett viktigt förhållningssätt.

Placeringsort är på enheten i Västra Frölunda.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är tycker om att jobba med service, och proaktivt söker lösningar och förbättringar. Du har erfarenhet av att jobba med informationslager och databasstrukturer, antingen genom praktisk erfarenhet eller eftergymnasial utbildning. Branscherfarenhet, Leverantörs- och produktkompetens inom industriförnödenheter är meriterande. Du behärskar svenska och engelska i både i tal och skrift. Du har mycket goda kunskaper i MS Excel och är insatt i hur informations- och/eller affärssystem är uppbyggda. I Synnerhet är det starkt meriterande om du har du tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystemet M3 och InRiver.

Vem trivs här?

För att trivas i rollen bör du vara strukturerad och effektiv i ditt arbete. Du skall ha lätt för att hantera större mängder data samt utvärdera och se olika lösningsalternativ. Du besitter en god analytisk förmåga och är inte rädd att fatta egna beslut och arbeta självständigt. Det är viktigt att du är kommunikativ, och har förmåga att skapa goda relationer då du arbetar nära samarbete med såväl kollegor som leverantörer.

Ansökan

Ansök via vårt rekryteringsverktyg, då vi ej kan garantera ansökningar som inkommer på annat håll. Vi arbetar med löpande urval, och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://www.tools.se
Sista ansökningsdag 30 juni (5 dagar kvar)