Är du vår nya Lön och HR-Koordinator?

Är du vår nya Lön och HR-Koordinator?

TOOLS gör kundens vardag enklare, säkrare och mer lönsam genom att leverera kompetens och rådgivning kring produkter och tjänster inom främst verktyg och maskiner, arbetskläder, skyddsutrustningar, fastighetsprodukter och arbetsplatsutrustningar. TOOLS bearbetar kunder inom industri, offentlig förvaltning och bygg/hantverk/service genom Butiker, Utesäljare, Tekniska Specialister, Innesäljare och digitala kanaler. TOOLS i Sverige omsätter idag ca 2 miljarder kronor och tillsammans med våra kollegor i Norge och Finland har vi idag filialer på över 150 orter runt om i Norden.

TOOLS ingår i Momentum Group-koncernen - en av de ledande återförsäljarna av industriförnödenheter och industrikomponenter, tjänster och service till professionella slutanvändare inom industri- och byggsektorerna i Norden. Koncernen omsätter cirka 5,5 miljarder SEK per år och har omkring 1 600 anställda. Momentum Group är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap sedan juni 2017.

Om tjänsten
Vi breddar vår kompetens inom Lön och HR-området, och söker därför dig som önskar arbeta i en tvärfunktionell roll inom Lön och HR. Vårt löneteam är idag placerat i Alingsås, och består av två personer. Löneteamet sköter dels lönerna för TOOLS internt, men även för flera av våra systerbolag inom koncernen. HR är placerad i Göteborg, och här arbetar en person med konsultativt HR-stöd till bolagets chefer.

Din uppgift blir att bistå lönehandläggare med allt från att ta emot, kontrollera och bedöma indata till att bearbeta underlag inför lönekörning. Till dina arbetsuppgifter hör också att arbeta med operativt och affärsnära HR-stöd gentemot TOOLS chefer i alla förekommande HR-processer.

Du kommer att tillhöra vårt lönecenter i Alingsås och rapportera till vår Ekonomicenterchef. Då rollen är tvärfunktionell kommer du även ha ett nära samarbete med HR-ansvarig. I tjänsten förekommer resor.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen som Lön- & HR Koordinator har du relevant utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har arbetat i en liknande roll tidigare och att du är van att se helheten inom området Lön och HR. Vi ser att du har god kunskap inom löneadministration och är insatt i de lagar och regler som är kopplade till området. Tidigare erfarenhet av att självständigt driva processer inom HR-området är ett krav. Har du tidigare arbetat i Agda Lön och har kunskap inom Unionen och Handels kollektivavtal är detta meriterande. Ett stort plus om du har förståelse och intresse för systemfrågor.

Vem trivs här?

I denna rekrytering lägger vi stor vikt på de personliga egenskaperna. För att trivas i rollen behöver du ha hög integritet och du tar själv ansvar för ditt arbete. Du är trygg och balanserad, du hanterar stress på ett bra sätt, är duktig på att prioritera och att anpassa dig efter de situationer som uppstår. I arbetet ingår många interna och externa kontaktytor varför det krävs att du är en duktig kommunikatör som gillar att samarbeta och etablera relationer.

Ansökan

Ansök via vårt rekryteringsverktyg. Vi kan komma att använda oss av personlighetstester vid den här rekryteringen. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.tools.se
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)