Chefsassistent/Sales Assistant till DHL Express

Chefsassistent/Sales Assistant till DHL Express

Om oss
DHL är världens ledande logistikföretag och DHL Express världens ledande leverantör av internationella expresstransporter. Har du någon gång fått ett paket hemleverarat till dörren av en trevlig kurir från DHL, så är det någon av våra fantastiska medarbetare du träffat! DHL Express har ca 100 000 medarbetare i över 220 länder, i Sverige har vi haft en kraftig tillväxt de senaste åren och är nu över 1100 medarbetare. Vi är rankade nr 1 som världens bästa arbetsplats enligt Great Place to Work och är även med på topplistan över Sveriges bästa arbetsplatser. Det är våra egna medarbetare som gett oss det betyget och det är vi mycket stolta över - för oss är våra medarbetare det viktigaste vi har! Många stannar länge här för att de trivs så oerhört bra och dessutom finns det stora möjligheter att utvecklas inom bolaget. Trots att vi är en stor arbetsplats är teamkänslan stark och vi arbetar tillsammans AS ONE!

Ditt uppdrag
I din roll kommer du att agera avlastande stöd till Sales Director på ett kvalificerat sätt i ett nära samarbete och utgöra en viktig del i teamet. Rollen är ny, vilket ger stor möjlighet att påverka innehåll och nya arbetssätt. DHL Express är ett dynamiskt och snabbrörligt företag, hur dagarna och arbetsuppgifterna ser ut kommer att variera och det är viktigt att kunna hantera såväl de grundläggande administrativa delarna, som delar som kan vara mer långsiktiga eller projektorienterade. Vi ser att det är viktigt att ha en flexibel och proaktiv inställning, samt prioriteringsförmåga.

Du kommer även att vara en del av ett assistentteam där Executive Assistant samordnar uppdrag vid behov.

Tjänsten är placerad i Västberga, Stockholm, alternativt Landvetter, Göteborg. I Stockholm finns ett stort säljteam och säljchefen spenderar delar av sin tid där, men är själv baserad i Göteborg.

Exempel på uppgifter som ingår i rollen:
  • Planera, koordinera och hantera mötesagendor, protokoll och presentationer för möten, konferenser och ledarforum
  • Kalender-och mailhantering
  • Hantera resor, tidrapportering och utlägg
  • Ansvara för olika projekt och aktiviteter
  • Koordinera utbildningar för säljteamet
  • Utveckla processer och rutiner för att förbättra säljorganisationens arbetsflöde
  • Samarbeta med Executive Assistant och Operations Assistant för att på bästa sätt stötta en växande organisation
  • Kontakter med regionala (europeiska) säljledningen, uppföljning av rapportering, uppgifter, projekt och liknande
Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet från en liknande roll. Vi tror att du kommer från ett internationellt bolag och är en fena på att göra presentationer, specifikt i PowerPoint och även van vid hela Officepaketet med en generell förståelse för system. Du har erfarenhet av enklare projektledning och van vid att löpande hitta sätt att utveckla chefens, teamets och dina egna arbetssätt. Eftersom vi har många internationella kontakter så talar och skriver du både svenska och engelska flytande. Du har en välutvecklad kommunikationsförmåga, är smidig i din dialog och får därför enkelt kontakt med kollegor på alla nivåer och olika situationer, i Sverige såväl som inom vårt globala nätverk. Du är van att arbeta självständigt, samtidigt som du trivs med att ingå i ett team, och du är trygg och bekväm med att ta plats på rätt sätt. Du gillar en öppen stämning med högt i tak, är flexibel och trivs med att ha många kontakter. Körkort B är önskvärt.

Mer om tjänsten
I den här rekryteringen samarbetar DHL Express med The Pace / Wise Professionals. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och är på heltid.
Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke asa.funke@wise.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av The Pace
Sista ansökningsdag 3 juni 2022 (16 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom administration. Vi tillsätter bland annat roller som VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Administrativ chef, Office Manager, Receptionschef, Kundtjänstchef, Projektkoordinator, Administratör, Facility Manager, Facility Co-ordinator och Sälj-, Inköp-, Jurist- och Kontorsassistent samt receptions- och kundservicemedarbetare. Här finns även ett stort nätverk av exekutiva assistenter som du också kan anlita virtuellt.