2nd line support till snabbväxande företag

2nd line support till snabbväxande företag

Ja, då tycker jag att du ska fortsätta läsa!

Jag tror att du har lite erfarenhet med dig av att jobba med teknisk support, sisådär en 2 år, så att du har stött på en del problem.

Vår kund jobbar med kassa- och betalningssystem du kommer jobba tillsammans i en grupp som hanterar bland annat installation, support och vidareutveckling av produkter samt gör kundanpassningar av systemet. Du och dina kommer med andra ord själv kunna vara med och på verka hur produkten och systemet utvecklas.

Det dagliga arbetet består av ärenden som inkommer via ärendehanteringssystem där du främst tar kundkontakt via telefon och mail men också ute på plats hos kund. Du jobbar tätt med utvecklingsteamet och övriga inom operations. Du kommer att hantera varierande IT-problem som dyker upp hos användaren. Det kan handla om allt från felsökning och åtgärder av både hård- och mjukvara och är därför av stor vikt att du kan sätta dig in i kundens arbete och behov för att kunna erbjuda den bästa lösningen.

Som person prioriterar kundnyttan och har ett affärsmässigt synsätt. Arbetet är dynamiskt och du arbetar ensam och i team. Du har ansvar för att utföra programrelaterad support både via fjärrsupport men även on-site, ta fram incidentlösningar och sköta programunderhåll. Du trivs bra med tydlig struktur i ditt arbete och är bekväm med att arbeta i ärendesystem och att hålla kunden informerad.

Vi ser även att du har erfarenhet inom nätverk och SQL-databas. Du har för övrigt ett brett tekniskt kunnande och är van vid att lösa problem på ett pedagogiskt och effektivt sätt.

Omfattning:
Heltid

Sista ansökningsdag:
2018-10-12 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:
Henrietta Bolander, henrietta.bolander@dfind.se

Kvalifikationer:

Skallkrav
  • Högskoleutbildning i systemvetenskap, datakunskap, datateknik, eller liknande, alternativt likvärdig yrkeserfarenhet.
  • Minst 2 års erfarenhet av tekniskt supportarbete
  • Tidigare erfarenhet av arbete med: SQL. Databas, Windows operativsystem, Ärendehanteringssystem
  • Grundläggande kunskaper kring Microsoft server
  • Grundläggande nätverkskunskaper
  • Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
  • B Körkort
Meriterande
  • Erfarenhet av restaurangarbete
  • Dansktalande
Du är IT-intresserad och har ett stort intresse för att hänga med i teknik. Du är service-minded och snabblärd. Du tycker om ett snabbt tempo och har lätt för att växla arbetsuppgifter.

Organisations
-/företagsbeskrivning:

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.

Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.

Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.dfind.se
Sista ansökningsdag 14 okt (20 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tycker du att det är roligt att hjälpa till? Vill du ha en varierad vardag och tycker om att ha roligt på jobbet? Ser du dig själv som service-minded och älskar problemlösning?