JUNIOR ANALYTIKER MED KÄNSLA FÖR OMVÄRLDSUTVECKLING

JUNIOR ANALYTIKER MED KÄNSLA FÖR OMVÄRLDSUTVECKLING

Demoskop ligger i branschens absoluta framkant vad gäller marknads- och opinionsundersökningar. Sedan mer än 30 år kombinerar vi tung expertis och erfarenhet inom opinion, samhällsundersökningar, varumärkesbyggande, kommunikation, privatekonomi och företagande. Vi jobbar nära våra kunder och ser att det ger dem en affärsnytta som andra har svårt att ge.

För att möta växande efterfrågan förstärker vi nu vår organisation med en junior analytiker. Arbetet är omväxlande och ställer krav på framför allt stark visuell och kommunikativ förmåga men också affärsintresse, kunddialog och kreativitet. Uppskattar du en dynamisk organisation, med högt i tak och korta beslutsvägar toppat med positiv teamkänsla och många skratt kan detta vara det perfekta jobbet för dig. Med rätt inställning och attityd kommer du att göra skillnad.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Vi arbetar tillsammans i team där kvalitet, kreativitet och lust till uppgiften driver oss. Uppdragsgivarnas utmaningar och viljan att skapa insikter genomsyrar allt vårt arbete. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:
  • analysera och bearbeta statistik och data
  • visualisera data och slutsatser i rapporter, i digitala kanaler och i rörlig bild
  • kommunicera slutsatser baserad på statistik och data
  • delta vid kundmöten, offertskrivning, rapportsammanställning och presentationer
  • medverka i teamet som arbetar med events, webbinars och digital marknadsföring

Tjänsten är på heltid med placering i centrala Göteborg. Du arbetar tätt med kollegor både i Stockholm och Göteborg och rapporterar till vår utvecklingschef. Vi arbetar enligt devisen frihet under ansvar och eftersom vi ofta befinner oss i hetluften behöver du både tycka om och ha en privat situation som, då och då, medger arbete utanför kontorstid.

Kvalifikationer och personlighet
Du har en adekvat akademisk examen (ekonomi, medie- och kommunikationsvetenskap, statsvetenskap, statistik eller dyl.) och detta är förmodligen ditt första jobb efter examen. Du har kunskaper i undersökningar, statistik och analys. Vidare är du duktig på att visualisera data och att kommunicera i tal och skrift. Tjänsten förutsätter goda kunskaper i Microsoft Officepaketet, i synnerhet PowerPoint och Excel. Meriterande är vana vid statistikverktyg såsom SPSS och R.

Eftersom tjänsten innebär daglig dialog, både muntligen och skriftligen, med kunder, samarbetspartners och leverantörer är det av stor vikt att du obehindrat uttrycker dig på såväl svenska som engelska.

Som person är du analytisk, engagerad och prestigelös. Du har ett digitaliserat tankesätt och en kreativitet, utöver det vanliga, som ofta bidrar till smarta lösningar. Ett levande intresse för omvärldsutveckling ser vi som en förutsättning.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval. Vänligen inkludera, i din ansökan, CV och ett motivationsbrev som svarar på:
  • Varför är du intresserad av att arbeta som junior analytiker på Demoskop?
  • Vad tror du framför allt att du kan bidra med som junior analytiker?

Har du några frågor är du mycket välkommen att kontakta oss via e-post på helena.fransson@comcube.se. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:532243/?lang=se
Välkommen med din ansökan!Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.comcube.se/
Sista ansökningsdag 25 sept 2022 (46 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Demoskop grundades för 30 år sedan och erbjuder undersökningar och avancerade analyser inom opinion, varumärkesbyggande, kommunikation och affärs- och verksamhetsutveckling. Under snart 30 år har Demoskop undersökt väljarnas sympatier i Väljarbarometern. Tillsammans med Inizio var Demoskop det företag som kom närmast resultatet i Riksdagsvalet 2018. Inizio startades 2012 och har från start varit banbrytande i metodutveckling och analys av nya datakällor. En viktig del har varit Inizio-panelen med över 65 000 deltagare. Sedan 2019 har företagen gått samman till Demoskop AB. Inizionamnet finns kvar för vidareutveckling av digitala tekniker, däribland Inizio-panelen. Undersökningsbranschen är i stark utveckling. Tillsammans kombinerar Demoskop och Inizio tung expertis och erfarenhet, vilket banar väg för nya, starka erbjudanden. Det gäller såväl inom traditionella datainsamlingsmetoder, som inom så kallad big data och automatisering. Välkommen att läsa mer om oss på www.demoskop.se