Dagab söker nu en Supply Chain Planner med fokus på e-handeln

Dagab söker nu en Supply Chain Planner med fokus på e-handeln

Vill du arbeta i ett växande företag med höga ambitioner inom logistik? Tycker du att e-handel inom dagligvaruhandeln är superspännande? Ser du lösningar där andra ser problem? Då kan det här vara rätt jobb för dig!

Arbetsuppgifter

Som Supply Chain Planner kommer du komma in i en mycket spännande period, då vi ska sätta rutiner och processer, med målet att optimera vårt varuflöde. Du kommer i huvudsak att ansvara för att varuinköpen görs i rätt tid och i rätt kvantitet med hänsyn till optimal logistik. Vidare bidrar du till kundnöjdhet genom att säkerställa att vårt sortiment finns tillgängligt på vår lagerhylla för att möjliggöra köp och snabb leverans till våra kunder. Du kommer att planera och fullt ut ansvara för de operativa inköpen från flertal leverantörer inom dagligvaruhandeln.

Ditt dagliga arbete består av orderläggning, orderbevakning och kontakt med våra leverantörer och transportörer. Du förväntas att på ett strukturerat och engagerat sätt agera på avvikelser i vårt inköpsflöde genom att hitta lösningar för den utmaning som uppstått. Stort fokus ligger på att effektivisera våra e-handels processer. Du kommer också att ha ansvar för den proaktiva planeringen för att säkra ett bra varuflöde inför exempelvis planerade kampanjer, säsonger och sortimentsskiften. För att lyckas med det krävs att du är kommunikativ och att du har en förmåga och stor vilja till helhetsförståelse.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med omgående start. Placering på kontoret i Västra Frölunda.

Din profil

För att lyckas i tjänsten är du en driven, analytisk och prestigelös person. Vi söker dig med ett brinnande intresse för varuflöden och som har energin för att tillsammans med oss lyckas i den stora förändringsresa inom e-handel som ligger framför oss. Det team du blir en del av kommer präglas av samarbete, delaktighet och engagemang - värdeord du behöver känna igen dig i. Personliga egenskaper kommer värderas mycket högt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en examen inom logistik, ekonomi eller annan likvärdig eftergymnasial utbildning. Dina kunskaper är mycket goda i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du hanterar Officepaketet obehindrat, främst Excel. Har du kunskaper i SAP är detta meriterande.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 22 nov (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.