Change Manager

Change Manager

Har du erfarenhet av Process Management och ITIL? Motiveras du av att driva förbättringar och processförståelse där ditt jobb gör skillnad?

Nu söker vi en engagerad Change Manager som inspireras av en föränderlig miljö och som vill vara med på en tillväxt- och förändringsresa tillsammans med våra kunder mot en digital infrastruktur. Kanske är du vår nästa kollega?

Din nästa möjlighet

I rollen som Change Manager ansvarar Du för att kvalitetssäkra förändringar som planeras för de system och tjänster Cygate har ett IT-driftansvar för.

Det innebär att vi på ett effektivt, kontrollerat samt standardiserat sätt ser till att förändringarna genomförs med en accepterad risk och med minimal påverkan för kund.

Vi säkerhetsställer även att vi har spårbarhet på våra förändringar samt att de genomförs enligt processen och överenskomna kundkrav.

Hos oss ingår du i ett centralt team och samarbetar tätt med andra Process Managers och Process Leaders för att främja en hållbar processutveckling. Här har vi högt tak och uppmuntrar till förbättringar och engagemang.

Vi tror att du är särskilt intresserad av:

  • Att leverera en kundupplevelse av hög kvalitet.
  • ITIL och dess ramverk
  • Att ta en koordinerande roll för att skapa förutsättningar för effektivitet och struktur inom vår Change hantering.

Exempel på vad du kommer att göra:

  • Kvalitetssäkra och hantera Change ärenden i ServiceNow
  • Driva och moderera CAB möten
  • Hantera Change kalendern
  • Informera intressenter
  • Säkerställa processefterlevnad och supportera organisationen
  • Bidra i vidareutvecklingen av processen

Vem är du?

Du har tidigare arbetat som Change Manager eller i en liknande roll i några år, och känner dig bekväm att driva och utveckla processer inom ITIL´s ramverk. Som person är du är positiv, kommunikativ och har förmåga att skapa ett förtroende hos dem du möter. Du inspireras av att uppmärksamma och ta tag i de utmaningar vi möts av som innebär att vi får en kvalitativ Change hantering.

Har du arbetat med ServiceNow ser vi detta som meriterande. Flytande kunskaper i svenska är ett krav för rollen.

Din personlighet:

  • Kundfokuserad och motiverande
  • Systematisk och strukturerad
  • Nyfiken och engagerad
  • Lagspelare
  • Ansvarstagande
  • Analytiskt
  • Ledaregenskaper
  • Kommunikativ

Home of Experts

Sedan 1978 är vi nördigast i IT-branschen och med nätverk och säkerhet i vårt DNA kan vi uppmuntra våra kunder att utforska möjligheterna med digitalisering och molntjänster på ett tryggt sätt. Sedan 2006 är vi också en del av Telia Company och det ger oss en stabil grund att stå på. Vi tar med oss kompetens och glädje till alla möten, för vi vet att idéerna som bidrar till de mest hållbara lösningarna hittar oss när vi känner oss trygga och har roligt tillsammans. Vi är generösa och inkluderande i relation till varandra och vi ser mångfald som en möjlighet.

Intresserad?

Sök tjänsten! Vi lovar att du kommer att börja en spännande resa hos oss samtidigt som du har mycket roligt på vägen.

Om du har några frågor gällande den här specifika tjänsten så får du gärna kontakta Pia Svärd Pia.svard@cygate.se eller på Linkedin. Rekryteringen sker löpande, så tveka inte att höra av dig. Sista ansökningsdag är 2022-12-23

Välkommen till Cygate - Home of Experts

Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 22 dec 2022 (21 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Cygate is the leading systems integrator for data and telecommunications in the Nordics. With leading-edge knowledge in networking, IT security, telecom, mobility and operations, Cygate creates solutions for IT-infrastructure that increase efficiency and reduce risk levels for companies and organizations. In collaboration with the largest telecom operator in the Nordics as well as with the world's leading IT-suppliers, Cygate offers secure communication solutions based on cutting-edge technology. Cygate is owned by Telia Company and has 650 employees in 21 local offices in Sweden. Diversity enriches our business and our culture. It creates dynamics in our customer meetings, our ways of working and innovation in our teams. We believe diversity makes work more fun. You are most welcome to join us!