Projektledare/Gruppchef inom fastighet hos Coor Lindholmen

Projektledare/Gruppchef inom fastighet hos Coor Lindholmen

Dina arbetsuppgifter

Som projektledare/gruppchef ansvarar du tillsammans med dina medarbetare för att dagligen leverera teknik- och fastighetstjänster till Coors kunder. Din uppgift blir att säkerställa och utveckla servicekvalitet, medarbetare och resultat. Vidare ligger stort fokus på att leda projekt inom byggentreprenad. Du har personalansvar för ett team med tre medarbetare vilket innefattar ansvar för löpande coaching, utveckling, uppföljning och rapportering. Du är delaktig i budgetarbetet och är ansvarig för att driva utveckling av arbetssätt och rutiner. Coors mål är att leverera effektiva fastighetstjänster med service i världsklass till sina kunder och du kommer att ha en nyckelroll i den serviceleveransen.

Som Gruppchef hos Coors internationella och stora kund på Lindholmen erbjuds du möjlighet att arbeta och utvecklas i ett innovativt företag med hög ambitionsnivå och servicekänsla med kunden i fokus.

Din profil

Du har gymnasiekompetens (ingenjörsutbildning är meriterande), teknisk utbildning eller motsvarande och praktisk erfarenhet som exempelvis kyltekniker, elektriker eller ventilationstekniker. Vidare har du lång erfarenhet av projektledning och det är meriterande om du tidigare har arbetat med teknik i en kritisk miljö. Du förväntas leda större projekt där kunskap inom byggentreprenad, entreprenadjuridik och projektstyrning krävs. Tjänsten kräver B körkort och god datorvana, program- och systemvana från ärendehanteringssystem.

För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven person med starkt kundfokus och förmåga att se möjligheter istället för problem. Din styrka ligger i att skapa och bibehålla goda relationer med kunder och kollegor. Du trivs med att arbeta och leda i en händelserik miljö och har ett strukturerat arbetssätt samt en utvecklad prioriteringsförmåga.

Vi vill att du har erfarenhet av att leda både projekt och medarbetare samt har goda ledaregenskaper. Du har förståelse för ekonomi och vad som bidrar till en lönsam verksamhet. Tjänsten kräver god administrativ förmåga samt struktur och ordningssinne. Coors kund på Lindholmen är ett stort och internationellt företag med engelska som koncernspråk. Mot bakgrund av det behöver du mycket goda kunskaper i engelska såväl som svenska.

Coor erbjuder

Coor arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Coor kommer att se till att du får utbildning inom relevanta system samt att du får utvecklas som ledare. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten.

Ansökan

Coor samarbetar i denna rekrytering med rekryteringsföretaget Söder & Co. Ansökan är du välkommen att skicka via Söder & Co's hemsida www.soderco.se. Sista ansökningsdag är 2020-03-02. Tjänstens start är omgående med hänsyn tagen till uppsägningstid. Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna redan idag. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Berggren 0707-27 33 45 eller Niklas N Ekeblad, 0733-43 41 11.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Fastighet, Teknisk förvaltare, Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Projektledare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://soderco.se/
Sista ansökningsdag 20 mars 2020 (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Coor är en av Nordens ledande serviceleverantörer inom facility management (FM). Coor samordnar, utför och utvecklar olika tjänster i och omkring en fastighet. Ambitionen är att leverera marknadens smartaste och mest utvecklade erbjudande – Coor kallar det Service med IQ.
Bland kunderna finns större och mindre verksamheter i många sektorer, såväl privata som offentliga. Coor bedriver verksamhet främst i Norden, men har också viss närvaro i Belgien och Estland.