Kundansvarig - Bolån

Kundansvarig - Bolån

Om företaget

Lånekoll är en privat låneförmedlare som erbjuder personlig service för att underlätta för privatpersoner att hitta de bästa lånevillkoren för såväl bolån som privatlån. Erbjudandet går ut på att helt kostnadsfritt hjälpa kunder att utvärdera och konkurrensutsätta hela sitt kreditengagemang.

Till Lånekoll söker vi nu dig som vill arbeta som Kundansvarig för bolån där du hjälper deras kunder genom hela bolåneprocessen med starkt fokus på service.

Din roll

I rollen som Kundansvarig för bolån hjälper du kunder genom hela bolåneprocessen med starkt fokus på service. Du kommer hjälpa kunder som har bolån att hitta bättre alternativ och kunder som vill köpa en ny bostad. Rollen ställer höga krav på ansvarstagande, självständighet och noggrannhet. Hos Lånekoll blir du en del av ett engagerat team som jobbar proaktivt med fokus på högsta service för deras kunder.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Nykundsbearbetning utifrån leads
  • Ansvara för kunden genom hela bolåneprocessen
  • Försäkringsrådgivning
  • Ansvar för egen budget
  • Löpande dialog med våra kreditgivare och samarbetspartners
  • Säkerställa att kunderna får det bästa erbjudandet utifrån kundens behov och förutsättningar
Omfattning/anställning: Heltid, tillsvidareanställning hos Lånekoll med provanställning. Lånekoll erbjuder en fast lön plus övriga förmåner.

Placering: Göteborg (primärt). Om du bor i Stockholm finns även möjlighet att arbeta från Stockholms-kontoret.

Start: Enligt överenskommelse

Din profil

Vi söker dig som har minst en gymnasial utbildning. Det är meriterande ifall du har tidigare erfarenhet av arbetsroller där det ställts höga krav på din service- och stresshanterings-förmåga. Du har exempelvis arbetat inom kundtjänst/sälj eller andra roller där du arbetat med att skapa kundrelationer. För denna roll krävs så krävs en Swedsec licensiering inom bolån, för rätt person erbjuder Lånekoll utbildning samt licensieringstest.

Vi värderar dina personliga egenskaper högt. Vi söker dig som är driven, självgående och nytänkande. Vi söker dig som motiveras av att utvecklas och lära dig mer! Du är även kommunaktiv och duktig på att skapa relationer. Du gillar göra affärer och har intresses för området bolån. Du trivs även att arbeta i en snabbföränderlig bransch och arbetsmiljö.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Anna: anna.almen@clevry.com Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Mer info
Kontaktperson Anna Almén
Telefon 0700984170
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 2 sept 2022 (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

CLEVRY

Lindhagensgatan 74
112 18 Stockholm
08-612 04 90