Senior Technical Support and Solution Analyst (Teknisk Support)

Senior Technical Support and Solution Analyst (Teknisk Support)

Som Senior Technical Support and Solution
Analyst (Teknisk Support) tillhandahåller du teknisk support och programsupport åt Cerners kunder som använder vårdinformationssystemen Melior, Obstetrix och
Soarian. Vårdinformationssystemen innehåller funktionalitet för bland annat klinisk dokumentation, läkemedel och partogram.

Arbetet är dynamiskt och du arbetar i team. Du har ansvar för att utföra programrelaterad support, ta fram incidentlösningar och sköta programunderhåll.

Du prioriterar ditt eget och andras arbete utifrån allvarlighetsgrad och brådska, balanserar kundens och företagets behov i komplexa situationer och samarbetar med olika team inom organisationen för att säkerställa att komplexa problem hanteras av rätt personer. Den support som du ger våra kunder kommer att bidra till att förbättra och utveckla den svenska hälso- och sjukvården.

Grundläggande
meriter:

  • Kandidatexamen i systemvetenskap, informatik, datakunskap, datateknik, affärsadministration med fokus på informationssystem eller liknande, alternativt likvärdig yrkeserfarenhet.
  • Minst 2 års erfarenhet av tekniskt supportarbete med SQL.
  • Flytande svenska och engelska, minst C2-nivå.

Önskade meriter:

  • Erfarenhet av kundsupportarbete.


Övrigt:

  • Villig att arbeta övertid och oregelbundna tider vid behov.
  • Möjlighet att tillhandahålla support på jourbasis vid behov.
  • Villig att resa vid behov, 1–2 gånger om året.


Alla medarbetare måste ha laglig rätt att arbeta i landet där tjänsten är placerad. Det är inte möjligt att få arbetstillstånd för denna tjänst.
Mer info
Kontaktperson Cody Gray
Telefon 0200111333
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.cerner.com
Sista ansökningsdag 25 dec (36 dagar kvar)