Systemtekniker - Servicedesk/Backoffice

Systemtekniker - Servicedesk/Backoffice

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-relaterat användarstöd via telefon och mail i en företagsmiljö? Är du som person serviceinriktad, kommunikativ och lösninsorienterad? Då kan detta vara något för dig! Vi söker just nu systemtekniker till ett uppdrag vår kund i centrala Göterborg.

Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.

Uppdraget förväntas starta i början av mars.

Arbetsuppgifter
Som Systemtekniker - Servicedesk/Backoffice så kommer du att arbeta hos en av våra kunder i centrala Göteborg. Du kommer att tillhöra en avdelning som utför interna tjänster avseende användarstöd, systemadministration, underhåll, reparation och dokumentation samt ger support och teknikstöd till företagets medarbetare.

I rollen så kommer du att tillsammans med dina kollegor arbeta i företagets Servicedesk.

Du kommer att arbeta med support i en företagsmiljö och följande är exempel på arbetsuppgifter som kommer att ingå i din roll:
  • Support i Office 365
  • Support av mobila OS (iOS)
  • Användarstöd vid telefon och e-post
  • Arbete i ärendehanteringssystem
  • Systemadministration
  • Dokumentation
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i en servicedesk/backoffice. Du har en allmän kompetens på de mest frekventa OS och arbetsplatsutrustningen. Vidare har erfarenhet av att support i Office 365, mobila OS, arbeta med systemadministration och dokumentation. Du har även erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, har allmän kunskap om ITIL's processer samt har hanterat användarstöd vid telefon och e-post tidigare.

Som person är du serviceinriktad, kommunikativ, har en god samarbetsförmåga samtidigt som du har en förmåga att arbeta självständigt. Du driver arbetet framåt och är lösningsorienterad.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Något för dig? Ansökningar behandlas löpande så registrera din ansökan redan idag!

Vi kan erbjuda dig
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial samt certifieringar.

Vi med många tycker att vi är Sveriges bästa IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 370 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

OBS!
Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Kontakt information

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Alexandra Fahlström på tfn: 0734-159 388 eller alexandra.fahlstrom@centric.eu.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.centric.eu
Sista ansökningsdag 13 mars 2021 (54 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Centric är ett IT-företag med 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister. Centric är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa. På Centric sätter vi alltid människan först, oavsett om det gäller våra kunder, partners eller anställda. Våra anställda gör oss till det vi är och det är de som varje dag gör det lilla extra hos våra kunder. Vi utmanar våra anställda att ständigt utvecklas genom att lära sig nya saker och anta nya spännande utmaningar. Att vara rik på nya erfarenheter är en väg till framgång i arbetslivet. Vi har många spännande uppdrag för dig som vill se dig om. Äventyret väntar på dig som har en positiv inställning till livet. Naturligtvis ger vi dig bra anställningsvillkor också. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. I framtiden jobbar ännu fler i vårt företag. Gör du?