Uthyrare inriktning lager & logistik till Castellum, Göteborg

Uthyrare inriktning lager & logistik till Castellum, Göteborg

Dina huvudsakliga uppgifter

I ditt ansvar som uthyrare driver du uthyrningsprocessen från vakans till uthyrd lokal med fokus på våra lager och logistikfastigheter. Det innebär att proaktivt bearbeta potentiella kunder, göra behovsanalyser, forma erbjudanden och presentera lösningar för kund. Här har du ett nära samarbete med vår verksamhetsutvecklare för Castellums logistikerbjudande, vår förvaltningsorganisation och vår projektledning. Du genomför marknadsföringsaktiviteter och håller koll på konkurrenter och spanar på framtida trender. Du har även ett nära samarbete med våra samarbetspartners, konsulter, mäklare och andra aktörer inom branschen. I arbetet ingår också medverkan i budget- och prognosarbete, framtagning av uthyrnings- och aktivitetsplaner samt underlag för offerter och kontrakt.

Känner du igen dig på följande beskrivning?

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker är driven och har affärssinne. Det faller sig naturligt att arbeta proaktivt och professionellt gentemot nya kunder. Du arbetar kreativt och med ett entusiastiskt förhållningssätt där din sociala kompetens och att bygga goda relationer är en stor framgångsfaktor. Då processerna är komplexa och relativt långa krävs tålamod och vid behov är du flexibel att kunna växla över och stötta dina kollegor med uthyrning av kontorslokaler om behovet uppstår.

Du har relevant akademisk examen från högskola/universitet och erfarenhet av B2B försäljning där du aktivt har arbetat med affärsskapande kontakter som gett goda försäljningsresultat. Det är en fördel om du verkat på marknaden i Göteborgsområdet och har ett väl utbyggt nätverk sedan tidigare. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av uthyrning inom lager och logistik och generellt goda kunskaper inom kommersiell fastighetsutveckling och förvaltning. Du har kunskaper inom hyresjuridik och god förhandlingsvana, samt kan uttrycka dig på svenska och engelska i tal och i skrift. Du behöver också ha B-körkort.

I den här rekryteringen samarbetar Castellum med Jerrie. Välkommen med din ansökan via jerrie.se. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Helena Bruman, tel 0735-405262 (säkrast efter den 10 januari). Urval och intervjuer sker i slutet av januari, men ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 20 januari.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Jerrie AB
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Castellum är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag och vårt fokus är att få människor att växa och företag att utvecklas. Varje dag går 250 000 människor till jobbet i våra lokaler i ett 20-tal städer i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors. Vi har specialiserat oss på kommersiella lokaler för bland annat kontor, lager/logistik och samhällsfastigheter och driver vår verksamhet genom 20 affärsområden med drygt 400 medarbetare. Castellum är ett expansivt företag där nytänkande är en naturlig del av vardagen. Vi har bestämt oss för att ligga i framkant, så hos oss är du med och driver utvecklingen framåt.

I Region Väst finns vi i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Borås och Halmstad. Genom vår decentraliserade organisation säkerställs god kunskap om varje lokal marknad och nära relationer till kunderna. Vi vet att affärer görs mellan människor och i dialog med kunderna skapas anpassade lösningar som ökar trivsel, effektivitet, lönsamhet och arbetsglädje.