Supporttekniker

Supporttekniker

Supporttekniker
Vi växer och söker nu en kollega till Supportavdelningen inom Carmenta Public Safety med placering i Göteborg.
Vi erbjuder dig möjligheten att få arbeta i ett väletablerat företag med teknologiska lösningar i framkant som räddar liv. I över 30 år har vi utvecklat den teknik som driver företaget framåt. Förutom en roll som ger dig ett stort inflytande på din dagliga verksamhet kommer du att få arbeta i ett företag fullt med framåtanda, energi och hög kompetens.

Arbetsuppgifter
Som en viktig del i vårt supportteam kommer du som supporttekniker att ansvara för supporten kring vår 112-lösning, som finns installerad hos SOS Alarm och ett antal andra blåljuskunder runt om i världen. Du brinner för att lösa problem och att erbjuda service i absolut högsta klass. Du har dagligen kundnära kontakt där du driver löpande tekniska supportfrågor samt komplexa analyser och felsökningar. Flera gånger per år är du även med i projekt där du är en viktig del i att planera och utföra uppgraderingar av våra kunders system. Eftersom våra supportekniker har en så pass bred kompetens agerar de även som bollplank och rådgivare i frågor som förbättrar våra kunders hela IT-miljö.

Din profil
För att lyckas i din roll hos oss tror vi att du har ett stort teknikintresse, förstår betydelsen av kundservice och tycker om att ta ansvar. Du jobbar bra i team och tycker om att ditt arbete spelar roll på riktigt! Du är duktig på att hitta lösningar och förmedla dessa i både tal och skrift. Du behärskar därför svenska och engelska i tal och skrift.

Din bakgrund
  • Erfarenhet av att installera och hantera komplexa och stora verksamhetskritiska IT system
  • Kunskap inom IT, kommunikationssystem eller liknande
  • Teknisk högskoleexamen, gärna inom IT eller motsvarande erfarenhet
  • Van att arbeta i hela leveranskedjan från första möte med kund till slutförd installation
  • Erfarenhet av att arbeta självständigt och i team
  • De flesta system körs i Windows-miljö, och erfarenhet av SQL Server, Windows Server, Active Directory, WCF-kommunikation, XML och SOAP premieras
Intresserad?
Sök tjänsten med CV och personligt brev där du gärna beskriver hur du passar in för tjänsten som supporttekniker.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support, Systemadministration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 29 feb 2020 (13 dagar kvar)