Transportkoordinator / Administratör / Logistik / Administration

Transportkoordinator / Administratör / Logistik / Administration

Vill du arbeta i en koordinerande roll inom logistik? Motiveras du av att ta ett ägandeskap i dina uppgifter och vill du arbeta i en internationell miljö? Vi söker dig till en administrativ och kommunikativ tjänst på ett väletablerat logistikföretag.

Om företagetFöretaget är en global koncern som arbetar med att leverera logistiktjänster till kunder inom bland annat fordonsindustrin och tillverkningsindustrin. Denna del av företaget arbetar dedikerat mot deras största kunder där alla arbetar i team baserat på marknad och kund. Företaget är placerade i fina lokaler i centrala Göteborg. De söker nu dig som vill vara en del av deras expansiva resa och som vill bidra till effektiva logistiska flöden och nöjda kunder. Som transportkoordinator tillhör du ett kundteam som präglas av nära samarbete och god gemenskap. Denna tjänst är ett konsultuppdrag på nio månader med mycket god chans till förlängning.

ArbetsuppgifterSom transportkoordinator ansvarar för att administrera, registrera och dokumentera inkommande och utgående leveranser och du arbetar dedikerat mot en av företagets storkunder. Transportplanering är en daglig del av ditt arbete där du sköter bokningar av landtransporter och koordinerar företagets leveranser. Rollen innebär frekvent dialog över telefon och mail med återkommande interna och externa kontakter, där du besvarar frågor och informerar berörda parter om rådande situationer. Dessa verkar både i Sverige och utomlands och du använder därmed engelska dagligen. Du arbetar i nära samarbete med dina kollegor och erbjuds en gedigen introduktion. Din roll kan beskrivas som en administrativ och koordinerande funktion, med syftet att, tillsammans med dina kollegor, skapa ett effektivt logistiskt flöde. Här erbjuds du en gedigen introduktion på en arbetsplats som satsar på sin personal och arbetsmiljö.

Formella krav
  • Avslutad gymnasieutbildning
  • Du har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom service och/eller administration
  • Du har en god dator- och systemvana
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
  • Meriterande är arbetslivserfarenhet inom transport och/eller logistik och eftergymnasial utbildning inom relevant område
Vi tror att du som söker är en person med sinne för struktur och detaljer som trivs i en roll där du får ge god service till andra. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll som innebär förändrade direktiv.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

* Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i nio månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Start: Under april
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Transportkoordinator, logistikkoordinator, administratör, administration, koordinator, koordinering, registrering, dokumentation, kundservice, kundsupport, bokning, logistik, transport, heltid, konsult, Göteborg
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.