Teknisk support / tekniker / supporttekniker

Teknisk support / tekniker / supporttekniker

Lockas du av att arbeta i en teknikfokuserad roll där du kan bredda dina tekniska kunskaper? Trivs du med en social roll där du får hjälpa andra? Denna roll erbjuder dig att arbeta på ett stabilt och växande företag, där det finns goda utvecklingsmöjligheter.

Om företagetFrico AB tillverkar och marknadsför produkter för ett komfortabelt inomhusklimat. Företaget som grundades på 1930-talet är väletablerat och finns representerat världen över, med huvudkontor i Göteborg, där det i dagsläget arbetar cirka 40 personer. Företaget erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter utifrån vad du som individ har intresse av att utvecklas inom i din karriär.

ArbetsuppgifterI rollen arbetar du med att ge tekniskt stöd gällande Fricos produktsortiment, vilket innefattar en bred variation av olika tekniska frågor. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat stöd till tekniker under installation och felsökning, teknisk hantering av reklamationer, kontakt med leverantörer för inhämtning av information och teknisk support till distributörer och säljbolag vid val av olika tekniska lösningar. Du supporterar internt, kunder, återförsäljare och installatörer i såväl Sverige som internationellt. Du har eget ansvar för dina ärenden och driver dem i mål, med stöttning från organisationen vid behov. För att snabbt kunna tillgodogöra dig information finns manualer att söka i och du är i nära kontakt med kollegor i supporten och även med kollegor på andra avdelningar såsom försäljning och utveckling. Vidare dokumenterar du ärendena du arbetar med för att säkerställa en smidig kunskapsdelning när ett liknande ärende inkommer. Tjänsten innebär även att du medverkar i utbildningar för företagets kunder, installatörer och återförsäljare.

Formella krav
  • Tidigare erfarenhet av att arbeta med support, gärna inom ett brett tekniskt område
  • Du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska
  • Mycket goda datorkunskaper
  • Det är meriterande med utbildning eller erfarenhet inom el, mekanik, VVS eller maskinteknik samt kunskaper i ett tredje språk och B-körkort
Ditt stora tekniska intresse och din nyfikenhet för att lära dig nya saker kommer att vara mycket uppskattat i denna tjänst. Vi ser att du är en person som trivs med att sätta kunden i fokus och du har intresse samt förmåga att hjälpa andra människor. Du trivs med självständigt arbete där du får ta ansvar samt driva dina egna arbetsuppgifter framåt och du kommer gärna med förslag och idéer. Vidare är du en person som har vana av dokumentation samt att du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Sökord: tekniker, support, supporttekniker, teknik, IT, data, el, mekanik, ventilation, VVS, maskinteknik, installatör, montör, felsökning
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.