Teknisk administratör / Tekniskt säljstöd till Tele2 Business

Teknisk administratör / Tekniskt säljstöd till Tele2 Business

Vill du arbeta i en varierad roll inom administration i en teknisk bransch? Lockas du av att arbeta i en koordinerande roll där du får ta ett ägandeskap för dina uppgifter? Vi söker dig till en tjänst som tekniskt säljstöd till Tele2 Business.

Om företagetTele2 Business är en internationell mobiloperatör med över 17 miljoner kunder i nio länder. De erbjuder tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster samt globala IoT-lösningar. Tele2 Business kultur och arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet med en hög kundnöjdhet som största fokus och övergripande mål.

Företaget söker nu en medarbetare till deras avdelning Business Sales Operations, där du blir en del av ett team med god sammanhållning. Denna tjänst är en hyrrekrytering, vilket innebär att du arbetar som konsult via Bravura under de första sex månaderna. Därefter anställs direkt av Tele2 Business, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ArbetsuppgifterSom tekniskt säljstöd ansvarar du för administrationen kring kunders beställningar och förfrågningar, där du även agerar teknisk rådgivare. I rollen ingår att arbeta med framtagning av tekniska lösningar, kostnadskalkyler och texter till offerter, alltid med en kundspecifik lösning i åtanke. Du är en del av avdelningen Business Sales Operations och tillsammans ansvarar ni för de tekniska delarna i Tele2 Business större affärer, vilket inkluderar att säkerställa att företagskunder erbjuds rätt lösning och till rätt pris. Du arbetar nära företags säljorganisation och du kommer även att arbeta med återkommande företagskunder. I början av din anställning får du en gedigen introduktion gällande systemen, tekniken och kunderna. Här erbjuds du en kundfokuserad tjänst, där du får vara med och forma din roll samt göra skillnad för Tele2 Business kunder och affärer.

Formella krav
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Du har god datorvana och kunskaper i Excel
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och kunskaper i engelska
  • Meriterande är erfarenhet av administrativa uppgifter samt kunskaper inom Cisco och/eller nätverksteknik
Vi tror att du som söker är en person med tekniskt intresse som trivs i en roll där du tar eget ansvar för utförande och kvalitet för de uppgifter du arbetar med. Du har förmågan att skapa struktur i ditt arbete samt ett sinne för detaljer som gör att du är noggrann i ditt arbete. Du tycker om att leverera god service och du anstränger dig för att hitta en kundanpassad och effektiv lösning. Vidare ser du ett värde i att arbeta i team tillsammans med kollegor.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Sökord: Tekniskt säljstöd, teknisk administratör, administration, orderadministratör, orderadministration, nätverk, infrastruktur, Cisco, teknik, konsult, heltid, Göteborg
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.