Systemtekniker / Supporttekniker / Nätverkstekniker

Systemtekniker / Supporttekniker / Nätverkstekniker

Har du ett intresse för teknik och vill du arbeta i en kommunikativ roll som utmanar din analytiska sida? Lockas du av möjligheten att tillhöra ett team? Vi söker dig som vill utveckla dina tekniska kunskaper på ett expansivt företag.

Om företagetFöretaget tillhör en stor koncern och är en neutral nätleverantör av kommunikationstjänster, däribland bredband, TV, telefoni, larm och fastighetstjänster. Företaget förmedlar idag över 180 000 tjänster från sina tjänsteleverantörer till mer än 150 000 slutkunder och erbjuder den senaste tekniken. Att erbjuda valfrihet och ett modernt produkt- och tjänsteutbud är centralt för företaget och de har stort fokus på sina tjänsteleverantörer. Företaget befinner sig i en tillväxtfas och söker nu dig som vill vara med på deras expansiva resa framåt. Denna tjänst erbjuder dig möjligheten att utveckla dina tekniska kunskaper tillsammans med ett team med god sammanhållning. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på minst nio månader med chans till förlängning. Företaget är beläget i fina lokaler i centrala Göteborg.

ArbetsuppgifterI rollen som systemtekniker ansvarar du för felsökning, avgränsning och analys av svårare tekniska ärenden. Du arbetar i ett ärendehanteringssystem där du tar emot ärenden från ett antal tjänsteleverantörer, vilka utgör företagets kunder. Det är därefter ditt ansvar att utforma en lösning som tillgodoser kundens behov samt att hålla kunden informerad under arbetets fortskridande. Rollen innebär även en frekvent kontakt och ett samarbete med företagets tekniker och de tekniska ärendena du hanterar är av olika svårighetsgrad och omfattning. Rollen ställer krav på både dina tekniska samt kommunikativa färdigheter. Du ingår i ett mindre team med god sammanhållning som har ett nära samarbete.

Formella krav
  • Du har en relevant eftergymnasial utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Du talar svenska såväl som engelska obehindrat och har en mycket god datorvana
  • Du innehar B-körkort
  • Kunskaper inom Cisco och Linux och/eller erfarenhet av support ses som mycket meriterande
Vi tror att du som söker trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och självständigt strukturera och driva ditt arbete framåt. Att agera problemlösande ser du som motiverande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Du ser konsekvenserna av din arbetsinsats och du anstränger dig för att leverera en kundanpassad och effektiv lösning. Vidare ser du ett värde i att arbeta i team tillsammans med kollegor och du har förmågan att hålla vad du lovar gentemot andra.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Sökord: Nätverkstekniker, systemtekniker, systemspecialist, nätverk, support, 3rd line, teknisk support, telekom, teknik, routing, switching, Cisco, Linux, CLI, CCNA, LAN, WAN, heltid, Göteborg
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (48 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.