Redovisningskonsult / Ekonomiassistent / Redovisning / Bokslut

Redovisningskonsult / Ekonomiassistent / Redovisning / Bokslut

Har du erfarenhet inom redovisning och är tillgänglig för ett uppdrag på 12 månader med start omgående? Lockas du av en kommunikativ roll där du får ta stort ansvar? Här erbjuds en roll med varierade arbetsuppgifter på ett globalt företag med familjär företagskultur.

Om företagetWEG Scandinavia är ett globalt företag som huvudsakligen verkar inom kapitalvarusektorn med lösningar inom elektriska maskiner. WEG strävar efter att ständigt utveckla lösningar för att möta de stora trenderna inom energieffektivitet, förnybar energi och elektrisk mobilitet. Med tillverkningsenheter i 12 länder och kontor i mer än 135 länder har företaget över 31 000 anställda över hela världen. I Göteborg arbetar 24 medarbetare och kontoret präglas av gemenskap, nära samarbete och korta beslutsvägar.

ArbetsuppgifterSom ekonomiassistent ansvarar du bred roll inom ekonomi där du och en till kollega utgör finansavdelningen. Du ansvarar huvudsakligen för redovisningen där du bokför, utför månadsbokslut samt hanteringar in- och utbetalningar inom kund- och leverantörsreskontra. Dessutom arbetar du med momsdeklaration, samt sammanställning av resultat- och balansrapporter. Vidare agerar du stöd vid uppkomna frågor från verksamhetens olika avdelningar och sammanställer rapporter med hjälp av Excel. Som ekonomiassistent hanterar du även övriga administrativa uppgifter som inköp av kontorsmaterial och förbereda inför kundbesök. Du arbetar i tätt samarbete med VD:n på plats samt med ekonomifunktionen på huvudkontoret i Brasilien. Inledningsvis kommer du att få en gedigen introduktion för att få förståelse för arbetsuppgifterna och företaget.

Formella krav
  • Erfarenhet från redovisning, leverantörsreskontra och månadsbokslut
  • Goda kunskaper i Excel
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
  • Meriterande med relevant utbildning inom ekonomi
För att trivas i denna tjänst trivs du med att arbeta med många kontaktytor samt i ett högre tempo. Du kan arbeta utanför ramen av din arbetsbeskrivning och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete, utifrån de ärenden som uppkommer. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger stor vikt vid att man lever upp till dessa.

Övrig information
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos WEG Scandinavia.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Mölnlycke
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonom, ekonomi, redovisning, redovisningsekonom, excel, SAP, ekonomiassistent, kundreskontra, kundfakturering, leverantörsreskontra, leverantörsfakturering, fakturering, bokföring, månadsbokslutheltid, momsdeklaration, heltid, Göteborg
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Redovisningsekonom, Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.