Logistikkoordinator / Customer Experience Partner till MAERSK

Logistikkoordinator / Customer Experience Partner till MAERSK

Är du ute efter nästa utmaning och har ett stort intresse för logistik? Vill du arbeta på ett globalt företag med både interna och externa kontaktytor internationellt? Trivs du i en koordinerande roll? Maersk söker nu en Customer Experience Partner till deras team i Göteborg!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Maersk.

Om företagetMaersk är den största globala aktören inom sjöfrakt med verksamhet i 130 länder med 93 000 medarbetare. Årligen flyttar dem 12 miljoner containrar över hela världen inom alla industrier såsom detaljhandeln, fordon, kemikalier samt livsstil & mode. De tillhandahåller logistiklösningar vad gäller lager, distribution och lastning samt erbjuder fraktning via flyg, sjö, väg och järnväg till sina kunder. Sverigekontoret är beläget i centrala Göteborg, där du tillhör avdelningen Customer Experience som består av 60 medarbetare och 7 team, varpå du ingår i ett av dem. Maersk företagskultur kännetecknas av en multikulturell miljö med en föränderlig vardag där du får utrymme för dina perspektiv och idéer.

ArbetsuppgifterI rollen som Customer Experience Partner deltar du i den operativa driften och tillhör logistikavdelningen som arbetar med skräddarsydda logistiklösningar till Maersk's kunder. Du ansvarar för kundupplevelsen för dina konton och säkerställer ett effektivt logistikflöde för deras leveranser. Vidare samarbetar du med interna logistikavdelningar runtom i världen, samt bygger nära relationer med kunder för att förstå deras behov av logistiklösningar. Du sköter all planering och uppföljning av logistikändringar, samt fungerar som en koordinator mellan kunder och leverantörer. Därtill har du en daglig kontakt med kollegor från flera olika länder.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Eftergymnasial utbildning, meriterande inom logistik
  • Flytande kunskaper i engelska i både tal och skrift, samt mycket goda kunskaper i svenska
  • Arbetslivserfarenhet inom logistik och spedition är högst meriterande
  • Arbetslivserfarenhet av kundkontakt
  • Goda kunskaper i Office-paketet och systemvana
Som person är du uppmärksam och tillmötesgående. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Du uppskattar att skapa god kontakt med kunder och att lösa problem som bidrar till nöjda kunder. Vidare motiveras du av att agera problemlösande och strävar efter att hjälpa dina kunder på ett lösningsorienterat sätt. Utöver det tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Därtill är du duktig på att planera, strukturera och prioritera rätt saker. Du är mån om att hålla tidsramar och att arbeta till dess resultat är uppnådda. Slutligen trivs du av att arbeta i en föränderlig miljö och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Du är flexibel i ditt arbetssätt och trivs med varierande arbetsuppgifter.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: spedition, logistik, koordinator, kundkontakt, service, internationellt, globalt, leveranser, frakt, planering, engelska, heltid
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!