Kundrådgivare/ Skadehandläggare till Axess Logistics

Kundrådgivare/ Skadehandläggare till Axess Logistics

Har du erfarenhet av service och vill jobba som skadehandläggare? Motiveras du av att ha många olika kontakter i ditt arbete? Vi söker dig som är tillgänglig omgående och som tycker om att jobba med problemlösning. Hos Axess Logistics får du chansen att vara med på en spännande resa där du får möjlighet att växa och utvecklas i takt med bolaget!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Axess Logistics har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Axess Logistics en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetAxess Logistics är en ledande leverantör på den skandinaviska marknaden inom totallösningar för biltransport. De erbjuder skräddarsydda logistiklösningar och anpassning av bilar inom billogistik. Deras kunder är generalagenter och återförsäljare inom import utav fordon, nya som begagnade. Här värdesätts kvalitet och effektivitet, alltid med kundens behov i fokus.

ArbetsuppgifterI rollen som skadehandläggare är ditt huvudsakliga ansvarsområde att hantera och koordinera inkommande skade- och försäkringsärenden vilket innefattar kontakt med kunder, leverantörer, verkstäder och försäkringsbolag. Dina arbetsuppgifter består bland annat av hantering utav förfrågningar, systemadministration och kundkontakt över mail och telefon. Därtill arbetar du även med reklamationshandläggning. Du ingår i ett team som består av fyra personer och får möjligheten till att jobba med ett brett spann av olika reklamationsärenden. Din roll kommer utvecklas i takt med att du blir mer erfaren till att även arbeta med förebyggande åtgärder och utveckling av rutiner. Vidare har du i din roll ett helhetsansvar för dina pågående ärenden. Du har stora kontaktytor och samarbetar med andra avdelningar internt. Du återkopplar även status på ärende till kund. Rollen passar dig som tycker om och kan göra självständiga bedömningar av varje ärendes prioriteringsbehov samt gillar administrativt ansvar.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Gymnasial utbildning och arbetslivserfarenhet inom försäkring-och villkorsfrågor
  • Erfarenhet av administration och reklamationshantering
  • Det är meriterande om du tidigare arbetet som skadehandläggare och har gjort bedömningar av fordonsskador.
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
  • God dator och systemvana
  • Meriterande med erfarenhet inom Microsoft Dynamics 365 och kalkyleringssystem ex. CABAS
Att ha många dagliga kontakter faller naturligt för dig, vilket gör att du är självgående i ditt arbete och inte räds att hantera tuffa samtal samt att ta beslut i svåra situationer. Arbetet kräver i många fall att du på egen hand utreder dina ärenden. Därför ser vi gärna att du är en person som tar egna initiativ för att driva dina arbetsuppgifter framåt. Då du har många ärenden igång samtidigt är det viktigt att du kan planera ditt arbete på ett strukturerat och effektivt sätt. Du har också en öppenhet för förändringar, där din väl utvecklade anpassningsförmåga hjälper dig hantera förändringar under arbetsdagen. Du är också en person som är mån om att hålla hög noggrannhet i dit arbete och trivs med att skapa och hålla din egen struktur, vilket du har god användning av i miljöer med varierad arbetsbelastning.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: transport, försäkring, försäkringshantering, försäkringsvillkor, bedömning, reklamation, reklamationshantering, handläggning biltransport, logistik, produktionsplanering, transportbokning, service, administration, order, heltid, Göteborg
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!