Innesäljare / Orderadministratör

Innesäljare / Orderadministratör

Drivs du av försäljning och har ett tekniskt intresse? Vill du jobba i ett företag där det finns stora möjligheter att lära sig? Vi söker dig med driven anda som hela tiden vill framåt i det du tar dig ann.

Om företagetFöretaget är ledande inom plasthalvfabrikat och kompletterande plastprodukter i Skandinavien. Med närmre 50 års erfarenhet, unik kompetens och ett personligt engagemang utöver det vanliga verkar de inom affärsområdena Industri och Reklam samt Bygg och Trädgård. Idag är de runt 70 anställda och omsätter 420 MSEK. Företagets kunder finns inom industrin, bygg och byggvaruhandeln i Sverige, Norge och Danmark. Deras försäljningskontor och lager ligger i Kungsbacka, Stockholm, Oslo och Bjæverskov.

ArbetsuppgifterI rollen som innesäljare arbetar du med försäljning och löpande ordermottagning från befintliga kunder. Rollen innefattar mycket kundkontakt via telefon och mail där du bland annat kommer ta emot frågor rörande företagets produkter och beställning av material samt hantera offertförfrågningar. Vidare har du koll på leveranser samt registrering och kreditbevakning av kunder. Du kan även komma att få assistera säljarna i deras säljuppdrag.

Inledningsvis kommer din arbetsledare introducera dig gällande företaget, affärssystemet samt arbetsuppgifterna och du kommer även få en utbildning i kvalité och miljö.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning, vidareutbildning inom försäljning är meriterande
  • Erfarenhet av innesälj och kundservice gärna inom en teknisk bransch
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
  • Meriterande är om du har kunskaper i affärssystemet AX eller motsvarande ERP System
Vi tror att du som söker har förmågan och intresset för att samarbeta med andra människor och har lätt för att se till gruppens bästa. Vidare tror vi att du har kunden i fokus, är tillmötesgående i ditt bemötande och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs med ett högt tempo och har förmågan att hålla fokus under hög arbetsbelastning. Slutligen tror vi att du är en social person och känner dig trygg i kontakten med nya människor.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Det här är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos företaget. Uppdraget är på heltid och sträcker sig fram till september 2019.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Kungsbacka
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: innesälj, försäljning, ordermottagning, orderadministration, service, kund, teknik, administration, bygg, industri
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Försäljning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.