Innesäljare / Kundsupport

Innesäljare / Kundsupport

Har du erfarenhet av B2B-försäljning och trivs i en varierande roll? Motiveras du av samarbete och att arbeta mot gemensamma mål? Här erbjuds du en bred roll på ett företag som värdesätter god sammanhållning.

Om tjänstenI den här rollen får du initialt en konsultanställning hos Bravura och det är uttalat att aPak har för avsikt att erbjuda dig en anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och aPak en bra möjlighet att lära känna varandra samt att utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetAPak är ett hållbart och stabilt förpackningsföretag med anor sedan 1917. De tillhandahåller allt inom emballage, men är framförallt välkända för de kundanpassade lösningarna och den personliga servicen.
Idag arbetar de omkring 70 medarbetarna tillsammans i en härlig arbetsmiljö där målsättningen är att medarbetarna ska trivs och ha roligt på jobbet. Personalens välmående är en central fråga för aPak som vill erbjuda en trygg och hälsosam arbetsplats med många personalförmåner.

ArbetsuppgifterSom innesäljare och kundsupport på aPak har du en tvådelad roll som innefattar försäljning mot företagskunder och att supportera innesäljs befintliga kunder. Du tillhör säljavdelningen men arbetar även i nära samarbete med kundsupportavdelningen samt har kontakt med lager- och ekonomiavdelningen.

I arbetet med kundsupport ansvarar du för att hjälpa befintliga kunder. Detta gör du genom att ta emot inkommande och ringa utgående telefonsamtal samt ansvara för mailkontakten med samtliga kunder. Frågorna varierar i tid och komplexitet och rör främst orderläggning och leveranser.

I arbetet med försäljning arbetar du i nära samarbete med tre erfarna och kompetenta säljare, där du ansvarar för att utveckla befintliga kundsamarbeten genom att kartlägga deras behov. En stor del av rollen innebär merförsäljning samt bearbetning av nya kunder, där du genom din produktkännedom vägleder kunderna i deras behov.

Formella krav
  • Tidigare erfarenhet av B2B-försäljning
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Körkort B
  • Meriterande med tidigare erfarenhet av kundsupport via telefon och administration
  • Meriterande med tidigare erfarenhet av CRM och Jeeves
Vi tror att du som söker är en person som får energi av att umgås och föra dialoger med nya människor. Du är social och tar gärna första steget i ett samtal. Du har förmåga och intresse för att samarbeta med andra och har lätt för att se helheten. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. För att trivas i rollen ser vi att du uppskattar ett högt tempo och har en öppenhet för förändring. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt utifrån situationen.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Mölndal
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Innesälj, försäljning, B2B, kundsupport, kundservice, kundservicemedarbetare, service, kundkoordinator, telefon, administration, order, offert, Excel, Jeeves, CRM, heltid, Göteborg, Mölndal, aPak
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!