IT-support / Supporttekniker / Servicedesk

IT-support / Supporttekniker / Servicedesk

Vill du få möjligheten att applicera ditt tekniska intresse i praktiken och samtidigt få ta del av det senaste inom ny teknologi? Motiveras du av att få erbjuda kunder goda lösningar och tycker det är viktigt att tillhöra ett stöttande arbetsteam där dina idéer räknas? Vi söker dig som vill följa med på en spännande resa framåt och vill få möjligheten att växa med ett företag.

Om företagetFöretaget arbetar med att hjälpa sina kunder att effektivisera processer från order till betalning med hjälp av olika e-tjänster. Företaget har över 20 000 kunder i ett 50-tal länder och når drygt 1 400 000 företag och organisationer världen över. Huvudkontoret ligger i Göteborg där det arbetar cirka 100 personer. Företaget befinner sig i en expansiv fas och söker dig som vill vara med.

ArbetsuppgifterSom en del av företagets servicedeskteam är dina främsta arbetsuppgifter att möta kundernas behov inom mjukvara som bland annat rör fakturor, felsökning och e-tjänster. Kunderna supporteras främst per telefon, mail och chatt. Du arbetar parallellt med ärenden av varierad svårighetsgrad där du lotsar din kund genom företagets system. Beroende av ärendets karaktär kan det ta allt från någon minut till flera arbetsdagar tills uppdraget är slutfört. Hela supportteamet består av 15 personer som arbetar med olika svårighetsgrader på ärendena.

Formella krav
  • Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom data/IT, meriterande är om du har eftergymnasialutbildning inom systemvetenskap, IT eller teknik
  • Erfarenhet från support eller service och ett stort intresse inom teknik
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har mycket goda kunskaper i engelska, det är meriterande med kunskap i övriga språk
För att trivas i denna roll ser vi att du har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Du har vilja, intresse och förmåga att hjälpa andra människor och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs med komplexa arbetsuppgifter och motiveras av att förstå bakomliggande faktorer till problem. Vidare drivs du av att sätta igång nya projekt samtidigt som du driver ditt arbete på ett självständigt sätt.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos företaget.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: support, teknik, service, servicedesk, helpdesk, 1st line
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.