First line support / Teknisk support / Helpdesk

First line support / Teknisk support / Helpdesk

Har du ett tekniskt intresse och vill du arbeta kundfokuserat? Lockas du av att få påverka ditt arbetssätt och vill du bli en del av ett team med god sammanhållning? Vi söker dig till en tjänst som first line support till expansiva OpenSolution.

Om företagetOpenSolution tillhandahåller helhetslösningar för kassa- och betalningssystem och arbetar som helhetsleverantör med egenutvecklade programvaror. Bolagsgruppen har totalt cirka 150 anställda och är verksam i hela Norden, med kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Moderbolaget har sitt huvudkontor i fina lokaler i centrala Göteborg, där cirka 40 personer arbetar. OpenSolutions värdesätter kreditvärdighet högt och är flerfaldigt AAA-belönat. De expanderar kraftigt och söker nu dig som vill bli en del av deras kundsupportteam i en tjänst som first line support. Här erbjuds du en arbetsplats med god sammanhållning som satsar på sina anställda.

Denna tjänst är ett uppdrag på minst sex månader och en del av vår personaluthyrning. Detta innebär att du arbetar som konsult via Bravura under ditt uppdrag. Efter sex månader finns goda möjligheter till förlängning.

ArbetsuppgifterSom first line support ansvarar du för den första kontakten med OpenSolutions företagskunder, där du besvarar frågor och bistår med din expertis för att leverera en lösning. Du hanterar frågor kring OpenSolutions tjänster gällande kassa- och betalningssystem. Exempel på ärenden är att lägga in artiklar i kassan, hantera anslutningsproblem till terminalen och besvara frågor kring installationer. Du arbetar i ett ärendehanteringssystem och bemöter kunder över både telefon och mail. OpenSolutions kunder verkar inom bland annat restaurang-, event- och flygbranschen och du får möjlighet att besöka kunder och event tillsammans med dina kollegor.

Teamet består av tolv personer, där fyra stycken arbetar som first line support. Tillsammans ansvarar ni för att leverera god service till era kunder och ni arbetar löpande med förbättringsförslag, där du erbjuds stor möjlighet att påverka.

Formella krav
  • Du har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från ett serviceyrke och/eller en IT-fokuserad tjänst
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och du har goda kunskaper i engelska
  • Du har god dator-och systemvana
  • Meriterande är erfarenhet från en liknande tjänst samt erfarenhet av restaurangbranschen
Vi tror att du som söker är en person med tekniskt intresse som trivs i en roll där du får leverera lösningar till andra. Du lockas av en social roll och du har förmågan att skapa goda relationer och du motiveras av att ge god service till dina kunder. Att agera problemlösande ser du som motiverande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i problem. Vidare ser du möjligheter i förändring och du trivs i en roll som innebär förändrade direktiv och varierad arbetsbelastning.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Sökord: First line support, 1st line support, teknisk support, support, kundsupport, kundtjänst, kundservice, konsult, heltid, Göteborg
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.