Finansrådgivare till Akademisk Marknadsanalys

Finansrådgivare till Akademisk Marknadsanalys

Har du en säljande personlighet och ett intresse för finansbranschen? Är du därtill en strukturerad och ordningsam person som uppskattar kundkontakt? Akademisk Marknadsanalys söker nu en biträdande Wealth Manager till sitt kontor i Göteborg!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Akademisk Marknadsanalys.

Om företagetAkademisk Marknadsanalys är ett företag som sedan 2009 erbjuder finansiell och juridisk trygghet med individanpassad rådgivning. De arbetar långsiktigt och erbjuder det bästa av Wealth Management kombinerat med juridik och skatterådgivning.
De har inga egna fonder eller produkter för att de helt enkelt vill kunna erbjuda sina klienter det bästa som finns på marknaden. Då Akademisk Marknadsanalys varit verksamma i 12 år har de omkring 5000 kunder och en stor total förvaltning - det ger dem stordriftsfördelar och gör att kunden alltid sätts i främsta ledet.
Klienterna träffar regelbundet sin personliga Wealth Manager eller juridiska rådgivare som hjälper till att göra marknadsanpassade förändringar.
Du kan läsa mer om företaget på deras hemsida: https://akademisk.se/Arbetsuppgifter

ArbetsuppgifterI rollen som internt kallas för biträdande Wealth Manager erbjuds du en möjlighet till att på sikt utvecklas till rollen som investeringsrådgivare. Du behöver inte ha någon erfarenhet från liknande arbete inom rådgivning sedan tidigare utan du kommer lära dig alla de moment som står till grund för ett yrke som investeringsrådgivare inom finans. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ringa privatpersoner för att boka möten med säljarna och du har därtill telefonen som främsta arbetsverktyg. Vidare får du studievägledning för att kunna ta en Swedsec-licens.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Fullständig gymnasieexamen
  • Arbetslivserfarenhet inom, eller ett starkt intresse av, finans/ekonomi/försäljning
  • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
För att trivas i rollen som biträdande Wealth Manager är du en person får energi av att umgås med nya människor och trivs med att ha många kontaktytor. Du uppskattar att prata med kunder och motiveras av att ge förstklassig service. Det visar du med din förmåga att jobba rådgivande i kunddialogen och du ser alltid till att göra det lilla extra för kunden. Därtill ser du alltid till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat, där du gärna ställer upp för att stötta dina kollegor vid behov. Vidare tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!