Ekonomiassistent med start augusti!

Ekonomiassistent med start augusti!

Är du en driven person med intresse för siffror? Är du nyfiken som person och redo för nästa utmaning? Vi söker dig som vill arbeta som ekonomiassistent med start i augusti.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetBravura söker för kunds räkning en ekonomiassistent. Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent ansvarar du för att löpande hantera och administrera företagets leverantörsreskontra. Du tar emot och läser in leverantörsfakturor som inkommer och säkerställer både korrekthet och kvalité. Du har daglig kontakt med både externa och interna parter. Vidare arbetar du mot företagets bolag i nära samarbete med ditt team bestående av redovisningsekonomer och ekonomiassistenter.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Arbetslivserfarenhet av leverantörsreskontra och redovisning
  • God datavana och kunskap i ekonomisystem
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Som person är du nyfiken och motiveras av at sätta igång och driva ditt eget arbete framåt där du även bidrar med nya idéer och perspektiv. Du är grundlig i ditt arbete och du tycker om att göra saker ordentligt. Det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Vidare har du en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Därtill ser du alltid till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat, där du gärna ställer upp för att stötta dina kollegor vid behov.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, kontering, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, avstämning, fakturahantering, faktura, , heltid, Göteborg
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!