Ekonomiansvarig / Ekonomichef / Projektledare / Interim till DB Schenker

Ekonomiansvarig / Ekonomichef / Projektledare / Interim till DB Schenker

Har du god erfarenhet av projektledning inom ekonomiska processer och är tillgänglig för ett uppdrag på 6 månader med omgående start? Vill du arbeta i en dynamisk miljö på ett företag i framkant inom sin bransch? Då ska du söka detta uppdrag!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Schenker Dedicated Services i en projektanställning på 6 månader. För rätt person finns goda möjligheter till förlängt uppdrag alternativt en fast anställning.

Om företagetSchenker Dedicated Services är en del av Schenkerkoncernen som jobbar dedikerat mot företagets största kunder. De har verksamhet i Sverige och Tyskland och är totalt ca 180 anställda. Företagskulturen präglas av entreprenörskap och ett starkt kundfokus.

Din roll blir som Operational Financial Manager för avdelningen Operational Accounting and Reporting team där fokus ligger på kund- och leverantörsreskontra för specifika kunder.

ArbetsuppgifterDå avdelningen är i ett pågående internt omstruktureringsprojekt söker de en projektledare med erfarenhet inom ekonomi för att leda detta förändringsarbete. Du arbetar operativt med att leda det dagliga arbetet och medarbetarna inom avdelningen och är processägare för alla processer inom kund-och leverantörsreskontra för att utveckla, centralisera och standardisera dessa. I gruppen arbetar 14 personer som du har fullt personalansvar för och leder i förändringsarbetet genom bland annat uppföljningar och utvecklingssamtal. Som projektledare i förändringen ansvarar du för att det operativa arbetet fortskrider och att nya processer och teamstrukturer kommer på plats.

Formella krav
  • Van processägare med erfarenhet av att genomföra verksamhetsförändringar med bakgrund inom ekonomi
  • Meriterande med erfarenhet av att arbeta i ett internationellt bolag med höga faktureringsflöden
  • Du talar och skriver obehindrat på engelska
Vi söker dig som drivs av att leda och motivera andra för att uppnå gemensamma mål. Du får med dig dina medarbetare genom att engagera, motivera och tydliggöra vägen framåt. Du ser möjligheter i förändringar och räds inte av nya utmaningar då du trivs i en dynamisk roll och organisation. När det under tidsperioder blir stressigt har du förmågan att behålla lugnet och fortsätta arbeta strukturerat vilket inspirerar, lugnar och motiverar dina medarbetare. Du har ett stort intresse för affärer och verksamheten i sin helhet med fokus på kunden. Vidare har du ett genuint intresse för analys av nyckeltal och hur du på ett strategiskt sätt kan omvandla dessa till konkreta aktiviteter.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Tjänsten söks med CV och eventuellt ansökningsbrev på engelska. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomi, ekonomiansvarig, chef, projektledare, processägare, process, projekt, interim, Göteborg
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!