Ekonomiansvarig / Ekonomi / Redovisning

Ekonomiansvarig / Ekonomi / Redovisning

Är du van vid att arbeta självständigt med ekonomi och trivs med en drivande roll? Energiförbättring AB erbjuder dig att bli en del av deras team och bidra med dina erfarenheter för att fortsätta utveckla deras verksamhet.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Energiförbättring AB. Tjänsten är ett vikariat på minst 1,5 år med goda möjligheter till förlängning.

Om företagetEnergiförbättring AB strävar efter att med naturens hjälp sänka sina kunders energikostnader. På så sätt hjälper de sina kunder spara på kostnader samtidigt som de bidrar till en bättre miljö. De arbetar med såväl privata som kommersiella fastigheter och erbjuder en bredd av miljövänliga energilösningar för att ta fram den absolut bästa lösningen för varje enskild kund.

Energiförbättring AB är ett familjeföretag med cirka 30 medarbetare på kontoret i Mölnlycke. Det är en arbetsplats som genomsyras av en god stämning, de anställda trivs med att arbeta och umgås ihop och de har en gemensam passion för teknik som skapar hållbara energilösningar.

ArbetsuppgifterSom ekonomiansvarig ansvarar du för det löpande ekonomiska arbetet i företaget såsom löpande bokföring, månadsrapportering, kund- och leverantörsreskontra, fakturering och lönehantering. Du har kollegor som är behjälpliga inom vissa områden som fakturering och leverantörsreskontra och du är ytterst ansvarig för att kontrollera och stötta deras arbete. Vidare ansvarar du för årsbokslut och för att rätt underlag för årsredovisningen finns tillgänglig för revisionsbyrån.

Du är en naturlig del av ledningsgruppen och är högst delaktig i att driva verksamheten och affärer framåt. Tillsammans fortsätter ni att utveckla företaget och du får möjlighet att driva egna förbättringar. I detta familjeföretag hjälps alla åt och stöttar varandra, därmed tillkommer även andra uppgifter rörande exempelvis HR-frågor, stötta säljare med underlag och avtalshantering.

Formella krav
  • Avslutad gymnasieutbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomiskt arbete, gärna brett och självständigt
  • Du har en god systemvana och är bekväm med att använda Excel
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska
Du är en person som tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Du är noggrann och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt. I rollen arbetar du tätt ihop med dina kollegor, varför det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Därtill ser du alltid till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat, där du gärna ställer upp för att stötta dina kollegor vid behov. Som person är du hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Du är mån om organisationen och kan sätta din egen agenda åt sidan för att bidra till organisationens framgång.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Mölnlycke
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomi, ekonomiansvarig, redovisning, redovisningsansvarig, ekonomichef, ekonomiassistent, redovisningsassistent, löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, lönehantering, Mölnlycke, Göteborg
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!