Client Development Manager / Säljare – Special Cargo

Client Development Manager / Säljare – Special Cargo

Lockas du av Logistikbranschen och trivs i en kundorienterad roll? Maersk söker dig som har ett genuint intresse för försäljning och som vill bli en del av en världsledande leverantör av logistiktjänster.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Maersk.

Om företagetMaersk är den största globala aktören inom sjöfrakt med verksamhet i 130 länder med 93 000 medarbetare. Årligen flyttar dem 12 miljoner containrar över hela världen inom alla industrier såsom detaljhandeln, fordon, kemikalier samt livsstil & mode. De tillhandahåller logistiklösningar vad gäller lager, distribution och lastning samt erbjuder fraktning via flyg, sjö, väg och järnväg till sina kunder. Sverigekontoret är beläget i centrala Göteborg, där du tillhör avdelningen BCO Sales. Maersk företagskultur kännetecknas av en multikulturell miljö med en föränderlig vardag där du får utrymme för dina perspektiv och idéer.

ArbetsuppgifterI rollen som säljare inom transport av speciella varor kommer du att leda och vara ansvarig för kommersiella projekt inom speciallastsegmentet. Då rollen är ny kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkludera nykundsbearbetning runt om i Sverige där du identifierar behov och föreslår lösningar för att hjälpa kunder. Det är en självständig roll där du äger affären från start till mål, från att boka möten till att förhandla, skriva kontrakt och dokumentera affärerna. Stort fokus ligger på att träffa dina kunder på möten och du förväntas vara väl insatt i deras verksamheter och branscher. Du ansvarar för att säkerställa nöjda kunder och du planerar, driver och utvecklar din kundportfölj från individuella mål och aktivitetsplaner.
I rollen har du flertalet kontaktytor i form av kunder, såväl som interna kontaktytor där du har nära dialog med dina kollegor lokalt samt andra avdelningar inom Maersk.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Fullständig gymnasialutbildning
  • Arbetslivserfarenhet inom projektförsäljning
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
För att trivas i denna roll ser vi att du är en person som är resultatfokuserad, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dem. Din motivation ligger i möjligheten att utvecklas och du trivs med att arbeta nära affären. I rollen förväntas du ta ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt. Vidare arbetar du tätt ihop med interna kontakter, varför det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!