BRF-samordnare / projektkoordinator / administratör / förvaltning

BRF-samordnare / projektkoordinator / administratör / förvaltning

Har du tidigare erfarenhet från förvaltning av bostadsrättsförening eller har du arbetat inom administration? Vi söker dig som vill arbeta i en koordinerande och affärsnära roll där du får vara med och bidra till en av Sveriges bästa bostadsutvecklare!

Om företagetPeab Bostad AB är en av Sveriges största bostadsutvecklare och är en del av Peabkoncernen. Idag arbetar cirka 200 medarbetare i Sverige med att utveckla, producera och sälja bostäder och företaget står för en omsättning på ca 800 miljoner som en del av koncernen. I Region Väst är du en del av ett sammansvetsat team med mångårig erfarenhet och tydligt kundfokus. På kontoret i Göteborg arbetar du tillsammans med fem kollegor där ni stöttar organisationen i projekt och administrativa ärenden i skapandet och förvaltningen av bostadsrättsföreningar.

I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Här finns engagemang för sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det Peab bygger och anlägger. Här kan du läsa mer om Peabs kärnvärden: https://peab.se/om-peab/karnvarden/

ArbetsuppgifterSom BRF-samordnare ansvarar du för kontakten mellan Peab Bostad och deras BRF-styrelser med inriktning mot förvaltningsstyrning. Det innebär att du driver processer som till exempel bildandet av bostadsrättsföreningar, tekniskt och ekonomiskt förvaltningsarbete, upphandling av underhållsplaner samt förbereda och delta i stämmor och informationsträffar. I dina arbetsuppgifter ingår att konsultera projektorganisationen i BRF-frågor, att vara ansvarig kontaktperson för boendestyrelserna i nya föreningar samt avtalshantering och upphandling. Du arbetar även med att ta fram kostnadskalkyler, följa upp driftsekonomin för föreningarna och att vara med i utvecklingsarbetet inom BRF-avdelningen. Rollen kan förklaras som en koordinerande och administrativ tjänst med daglig kommunikation med kollegor, kunder och andra aktörer, där du strävar mot högt affärsvärde kopplat till kundnyttan. Arbetet varierar från dag till dag och du arbetar nära kollegor med mångårig kunskap till din hjälp. Du får inledningsvis introduktion till Peab Bostad och tjänsten, för att efterhand arbeta med stort eget ansvar i de projekt du representerar.

Formella krav
  • Tidigare erfarenhet från administrativ-, ekonomisk- eller teknisk förvaltning av bostadsrättsföreningar och/eller branscherfarenhet
  • God förståelse för ekonomiska begrepp samt vana att arbeta i affärssystem och Officepaketet
  • Du är obehindrad i svenska samt behärskar engelska i både tal och skrift
  • Körkort B
  • Meriterande är erfarenhet av styrelsearbete samt kunskap i avtalsrätt, hyresrätt, bostadsrätt samt ABT
Du som söker tjänsten trivs i en roll där du strukturerar och driver processer och ditt eget arbete framåt. Att arbeta i en miljö med stora kontaktnät och tydliga deadlines ser du som motiverande och du trivs i sociala sammanhang och att ta kontakt med nya människor. Vidare är du van vid ett varierande arbetstempo och har god förmåga att hantera stress och prioritera i arbetet.

Övrig information
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Peab Bostad har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: BRF samordnare, projektkoordinator, bostadsrättsförening, avtal, administratör, ekonom, kalkyl, ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning, bostadskalkyl, hyresrätt, avtalsrätt, ABT, samfällighetsförening, bostad, peab, heltid, Göteborg
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Projektledare, Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.