Administratör / Orderhanterare

Administratör / Orderhanterare

Vill du arbeta med administration och orderhantering? Lockas du av att arbeta i en varierande roll med kontakter över hela världen? Här erbjuds du en ansvarstagande roll på ett globalt företag.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Precimeter Control AB.

Om företagetPrecimeter Control AB är ett globalt, världsledande företag som levererar högpresterande premiumprodukter inom mätteknik och flödesstyrning för gjuterier. Huvudkontoret är beläget i Göteborg och i Sverige är de ensamt representerade för sin bransch. Precimeter Control AB finns representerade på 30 olika platser runt om i världen och har dotterbolag i USA, Kina och Tyskland. Precimeter Controls ledord är att överträffa marknadens förväntningar genom att ligga i framkant av utvecklingen. Detta genom att arbeta med fokus på kvalitét, långsiktighet och engagemang.

ArbetsuppgifterSom administratör på Precimeter Control ansvarar du för orderhantering av nationella och internationella leveranser. Du bokar frakter och upphämtning av gods hos olika speditörer. Du har direktkontakt med kunder och leverantörer över hela världen via mail och viss telefonkontakt kan förekomma. Du sköter även kund-och leverantörskontra och har ett nära samarbete med ekonomiansvarig där du agerar som stöd i övriga ekonomiuppgifter. Utöver orderhantering och ekonomi stöttar du även exportsäljarna i deras administrativa arbete, genom att ansöka om visum, planera resor och skapa offerter. Du ansvarar även för kontorets diverse inköp som bland annat kontorsmaterial.

Formella krav
  • Tidigare administrativ erfarenhet
  • Tidigare erfarenhet av orderhantering
  • Mycket goda kunskaper i engelska och svenska
  • Meriterande med tidigare erfarenhet av ekonomiska uppgifter samt av Visma Administration.
Vi tror att du som söker är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Du har ett intresse för att hjälpa andra människor och får energi av att hjälpa och stödja andra. Som person är du prestigelös och kan arbeta utanför ramen av din arbetsbeskrivning och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. För att trivas i rollen ser vi att du har en öppenhet för förändring och att du snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!