KEY ACCOUNT MANAGER

KEY ACCOUNT MANAGER

BNP Paribas Cardif utvecklar och tillhandahåller personriskförsäkringar på den nordiska marknaden via banker, finans- och försäkringsbolag. BNP Paribas Cardif är specialiserade på låneskyddsprodukter. Genom förståelse för våra samarbetspartners kärnaffär och behov kan BNP Paribas Cardif erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar och skapa mervärde.

BNP Paribas Cardif söker nu en drivande och affärsmässig Key Accout Manager. Du kommer att arbeta med att ansvara för affärsutveckling och försäljning hos dina tilldelade Partners. Du kommer att vara mycket på resande fot, där du aktivt besöker våra Partners och framtida Partners. Våra partners tycker om att arbeta med oss just för att en av våra främsta styrkor är vårt stora fokus på partnerskapet. Vi har ett väldigt nära samarbete med våra partners och är proaktiva i vår strävan efter att vara en förstklassig samarbetspartner, något som bygger på ett ömsesidigt förtroende. Med en kombination av expertis och engagemang skapar och utvecklar vi tillsammans med våra partners produkter och tjänster som höjer värdet på deras egna produkter och tjänster, som ökar kundnöjdheten och som skapar lojalitet hos kunderna.

Som Key Account Manager på BNP Paribas Cardif kommer du att tillhöra Partner Experience teamet som består av totalt 16 medarbetare på avdelningen fördelat i Sverige, Danmark & Norge.

I rollen som Key Account Manager:
  • Ansvarar du för affärsutveckling och försäljning av tilldelade konton
  • Upprättar du affärsplaner och budget för dina konton
  • Söker du upp och implementerar nya säljkanaler
  • Upprättar och genomför du handlings- och aktivitetsplaner tillsammans med våra partners ansvariga chefer
  • Bygger relationer med olika nivåer hos våra partner
  • Förhandlar du med våra partners
Din bakgrund:
  • Gedigen förhandlings- och försäljningserfarenhet
  • Minst 5 års kvalificerad erfarenhet från bank och försäkringsbranschen
  • Erfarenhet av "B2B2C" lösningar till bank och finansbolag
  • Erfarenhet av att tala inför stora grupper
  • Goda kunskaper i engelska språket, både i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Office paketet
  • Körkort
Meriterande erfarenhet och kunskap:
  • Försäkringscertifiering/diplomering, ex IFU
  • Erfarenhet från webbförsäljning
  • Akademisk utbildning inom ekonomi eller marknadsföring
Dina personliga egenskaper:
  • Stor uthållighet
  • Kan arbeta självständigt
  • Har hög integritet
  • Affärsmässig
  • Kvalitetsmedveten
  • Strukturerad
  • Hög social kompetens
  • Målfokuserad
Vi erbjuder:
  • Engagerade, ansvarstagande och trevliga kollegor
  • Arbete i ett internationellt och expansivt företag
  • I våra förmåner ingår bla. en förmånlig pensionsplan, Benify, friskvårdsbidrag och kompetensutveckling.
  • Gå gärna på Linkedin på BNP Paribas Cardif eller vår nordiska #bnpparibascardifnordic för att se mer vilka vi är.
Mer om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på det nordiska huvudkontoret i Göteborg. Resor inom Sverige förekommer.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindh HRBP malin.lindh@bnpparibascardif.com

Du är välkommen med din ansökan till via vår jobbportal, via länken. Sista ansökningsdag är den 2 november 2020. Tveka inte att sända din ansökan redan idag, då urvalsprocess och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Primary Location
:SE-O-Göteborg

Job Type
:Standard / Permanent

Job
SALES DEVELOPMENT

Education Level:Bachelor Degree or equivalent (>= 3 years)

Experience Level:At least 5 years

Schedule
:Full-time
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.educatedtrading.bnpparibas.se/SWE/hem
Sista ansökningsdag 2 nov 2020 (6 dagar kvar)