Löneadministratör/ekonomiassistent

Löneadministratör/ekonomiassistent

I rollen kommer du främst att stötta upp med vanligt förekommande ekonomiassistentuppgifter så som:
  • Löpande lönehantering, löneredovisning, deklarationer och rapporter
  • kund- och leverantörsreskontra, löpande redovisning
  • Support till chefer och anställda inom koncernen
  • Övrig administration
  • Posthantering
  • Kan även förekomma andra arbetsuppgifter som löpande bokföring, månadsavstämningar, skattedeklarationer och förberedelse till bokslut.
Tidigare erfarenhet av ekonomiarbete är ett krav samt att du hanterar:
  • Excel
  • Office365
  • Visma Administration
  • Hogia Lön
Det är meriterande om du kan:
  • Quinyx
Erfarenheter och utbildning
  • 3-5 års arbetsplatserfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi / löner och administration
  • Gymnasiekompetens eller motsvarande
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande
  • Flyttande svenska i tal och skrift.
Din profil

Vi söker dig som är noggrann, självständig och social. Du är prestigelös och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter, genomför ditt arbete ansvarsfullt och håller hög kvalitet i samtliga processer. Det krävs att du kan ta eget ansvar och ser vad som behöver prioriteras.

Vi har idag en ekonomiansvarig som arbetar med företagens alla ekonomiska transaktioner, rapporteringar, bokföring, pensioner och analyser av resultatrapporter. Vi behöver nu förstärka detta område med en ekonomiassistent/löneadministratör som ska stötta vår ekonomiansvarige i koncernen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna hos rätt person för rollen.

Vi kommer att hålla i intervjuer allt eftersom ansökningar kommer in. Beslut om anställning kan komma att fattas under ansökningstiden.

Anställning önskas omgående.
Mer info
Kontaktperson Maria Engman
Telefon 0733-820513
Email Mejla Maria Engman
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.astagarden.se
Sista ansökningsdag 21 okt 2019 (34 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Astagården är en verksamhet som bedriver stöd och service för personer med psykiska funktionsnedsättningar.

Verksamheten Astagården startades av Asta Kärrbrand i Kungsbacka år 1956. Asta, är mor till dagens två ägare. Företagen leds av en extern VD.

Astagården vill vara första valet för alla människor med funktionsnedsättning som behöver vård, omsorg eller stöd och service där kvalité, kompetens, engagemang, glädje och omtanke är viktiga delar.

Vi har idag fyra verksamheter; Astagården Ab, Bikärr Ab, Kvillebäcken Omsorg Ab och Stallbacken Omsorg Ab med 65 lägenheter med cirka 75 anställda.

Astagården är ett expansivt bolag som har fördubblat omsättningen de senaste 5 åren och har ambitionen att fortsatt understödja kommuner med att möta det ökande behovet av bostäder med stöd och service och äldreboenden.

I slutet av 2018 påbörjades byggnationen av Astagårdens första äldreboende. Inflyttning i äldreboendet är planerat till slutet av 2020.