Customer Service Representitive

Customer Service Representitive

Är du vår nya Customer Service Representitive?
Har du är passion för färg och brinner för kundservice? Är du kundorienterad och trivs med att lösa problem? Då är det kanske du som är vår nästa Customer Service Representitive!

Vad kommer du att göra?
I rollen som Customer Service Representitive i Angered kommer du, tillsammans med fem kollegor, säkerställa bästa service till våra kunder inom Marine and Protective Coatings i Norden. Du kommer ha nära en kontakt med sälj och några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara följande:
  • Kundsupport via mail och telefon
  • Orderhantering: Fungera som en nyckelroll i orderhantering där du ansvarar för hela kedjan, allt från mottagande av en order till införandet av ordern i vårt ordersystem till leverans av denna
  • Hantera returer
  • Fakturaprocess: vara behjälplig vid fakturafrågor, förhindra felaktig fakturor och krediter/debiteringar
  • Vara en aktiv del i förändrings- och förbättringsarbete
Tjänsten är tillsvidare med start omgående. Du kommer vara placerad på vår site i Angered och rapportera till Jan Sodtke, Customer Service Manager Cluster Nordic, som är baserad i Hamburg, Tyskland.

Vem är du?
Som person trivs du i en supporterande roll där du agerar som första kontakt och därmed är kunden behjälplig med diverse frågor för att kunna lösa deras problem. Du är en social och serviceminded människokännare som alltid sätter kunden i fokus. Vi tror också att du är lösningsorienterad, tålmodig och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har en flexibel inställning till ditt arbete och trivs med att arbeta i team.

För att du ska bli riktigt framgångsrik i rollen som Customer Service Representitive krävs det att du har minst gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Då engelska är vårt koncernspråk är det viktigt att du känner dig trygg med det i både tal och skrift. Du kommer även jobba en del mot finska stakeholders varför det är meriterande om du kan hantera det finska språket. Det är viktigt att du har stor vana vid att arbeta med olika system och god datakunskap, idag arbetar vi bland annat med SAP, MS Office, Teams och Excel.

Vad erbjuder AkzoNobel?
Hos oss på AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär, där vi tillsammans arbetar för att ständigt nå målet att vara världsledande inom färg- och ytbehandlingar. Med fokus på mångfald och innovation arbetar vi aktivt med våra medarbetare för att du ska trivas och utvecklas kontinuerligt. Detta ligger även till grund för att vi är utnämnda till ett av Sveriges Karriärföretag 2020. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande projekt som vidgar dina sinnen och utmanar din företagsamhet. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till oss!

Din ansökan
Vi välkomnar människor från alla olika bakgrund som ser hållbarhet, säkerhet och integritet som viktiga principer. Om du har en passion för färg, ta då steget och lämna in din ansökan redan idag för din chans att få jobba tillsammans med oss!

Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via email.

För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Jan Sodtke, Customer Service Manager Cluster Nordic, +49 172 3727638

För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Johanna Ekdahl, Talent Acquisition Partner, +46 708 35 65 22
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 sept 2020 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

AkzoNobel has a passion for paint. We're experts in the proud craft of making paints and coatings, setting the standard in color and protection since 1792. Our world class portfolio of brands - including Dulux, International, Sikkens and Interpon - is trusted by customers around the globe. Headquartered in the Netherlands, we are active in over 150 countries and employ around 34,500 talented people who are passionate about delivering the high-performance products and services our customers expect.