Supply Chain till industriföretag

Supply Chain till industriföretag

Har du god kunskap om logistikflöden- och processer eller tidigare erfarenhet av att arbeta med produktionsplanering? Har du dessutom goda systemkunskaper eller ett intresse för Supply Chain och vill arbeta i en industriteknisk miljö? Då har vi på Adecco tjänsten för dig!

Om tjänsten
Som Supply Chain arbetar du inom industrin på en unik avdelning med allt från sälj till och med leverans. Du följer hela flödet och har möjlighet att arbeta med teknisk beredning, inköp och orderbevakning. Du arbetar i ett team med fem kollegor samt chef och sitter i ett aktivitetsbaserat kontorslandskap.

I din roll som Supply Chain kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Offertberedning genom att läsa ritningar och omsätta till offerter.
  • Planering av artiklar
  • Inköp
  • Bevakning av inleveranser under produktion och agera på avvikelser
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot supply chain, logistik, teknik eller annat relevant område. Du kan också ha motsvarande arbetslivserfarenheter och du har god kunskap om supply chain processer och flöden likväl som erfarenhet av att arbetat med produktionsplanering. Vidare har du god PC-vana samt goda kunskaper av MS Office. Du har goda kunskaper i svenska och då du kommer att arbeta i en internationell miljö så hanterar du även det engelska språket obehindrat i tal så väl som skrift.

Du som söker har en hög servicekänsla och ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har även en god kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta och utveckla goda relationer med både interna och externa intressenter. För att trivas i rollen har du en hög kvalitetsmedvetenhet samt ett strukturerat arbetssätt och är van vid att driva ditt eget arbete framåt med hög kvalitet.
Starkt meriterande för tjänsten är vidare goda kunskaper i Monitor samt SAP.
Viktigt för tjänsten är:
  • Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Svenska och engelska flytande i tal och skrift
  • Goda kunskaper i MS Office
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Supply Chain är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget fram till 31 september. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Hanna Pedersen på 0736847125 eller hanna.pedersen@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Supply Planner, orderbevakare, produktionsplanering, teknisk beredning, inköp, industri, Göteborg, Adecco
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Logistik
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 28 juni (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.