Receptionist till Adecco, världens största HR-Partner!

Receptionist till Adecco, världens största HR-Partner!

Adecco söker efter receptionister till kommande uppdrag i Göteborg. Har du goda erfarenheter från arbete i reception och med växeltelefoni? Är du flexibel, serviceminded och gillar att arbeta med administrativa uppgifter? Då är tjänsten som receptionist något för dig!

Om tjänsten
Som receptionist kommer du att arbeta i en varierande roll där du har ett nära samarbete med kollegor och stöttar dessa i sina arbetsroller. Din roll innefattar även att självständigt och aktivt lösa problem och utmaningar som dyker upp. Arbetsuppgifterna kan vara olika beroende på vilket uppdrag det gäller.

I din roll som receptionist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära:
  • Att vara kundföretagets ansikte utåt, visa besökare tillrätta och svara på frågor om företaget
  • Posthantering
  • Kontorsadministration
  • Boka möteslokaler
  • Svara på inkommande samtal och koppla vidare dessa till rätt person
Om dig
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i reception och med växeltelefoni och trivs med att arbeta inom serviceområdet. Har du även utbildning inom administration, reception eller likvärdigt så är detta högt meriterande. Med erfarenhet av att arbeta med system så kommer du att snabbt komma in i din nya roll. Vidare har du goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal som skrift.

Är du en person som är utåtriktad och trivs med att arbeta i en social och framträdande roll så kommer du att trivas i den här tjänsten!

Viktigt för tjänsten är:
  • Erfarenhet av reception och växeltelefoni
  • Hanterar det svenska och engelska språket obehindrat
  • Goda kunskaper gällande dator och har en vana att arbeta med MS Office
  • Att du är utåtriktad och trivs med att arbeta inom serviceområdet
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss på Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Som världens största HR-partner har vi på Adecco individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. Varje dag gör vi skillnad, för både företag, organisationer och individer. På Adecco ser vi dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Som världens största HR-partner har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats.

Om anställningen
Tjänsten som receptionist är ett konsultuppdrag och till att börja med ett uppdrag på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänstens start är beroende på aktuellt uppdrag. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Sandra Tinsveds på 073 6847502.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Receptionist, Kundservice, Administration, Göteborg, Adecco
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Reception
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 15 juli (25 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.