Purchasing & Management Coordinator till fordonsindustrin

Purchasing & Management Coordinator till fordonsindustrin

Har du en utbildning inom ekonomi/inköp och har lätt för att förstå komplexa sammanhang? Är du kommunikativ, strukturerad och vill veta mer om inköpsarbetet i en global organisation? Nu finns möjlighet att som Purchasing & Management Coordinator inta en aktiv del i ledningsgruppen inom inköp hos vår globala kund inom fordonsindustrin!

Om tjänsten
Vår kund är ett av de ledande bolagen inom fordonsindustrin och de är övertygade om att prestation och resultat kommer från att i grunden ha roligt på arbetet och att utmana varandra i att tänka utanför boxen. Genom att vara både ledande och drivande inom sitt område skapar vår kund en mycket utmanande och engagerad arbetsplats för dig som vill utvecklas såväl personligt som professionellt. Som Purchasing & Management Coordinator hos vår globala kund kommer du att ha en bred roll och exempel på arbetsuppgifter följer nedan:
  • Assistera Vice President Purchasing med att planera och styra upp agendan för inköpsavdelningen och dess ledningsgrupp
  • Supportera, koordinera och följa upp planer och aktiviteter
  • Koordinera och administrera ledningsgruppsmöten
  • Hantera inköpsordrar gällande indirekt material och konsulter
  • Hantera inköpsavtal
  • Administrera ordrar, fakturor och utlägg för Vice President Purchasing
  • Ansvara för avdelningens kommunikation - strukturera upp all kommunikation inom och utom inköpsavdelningen i linje med befintlig kommunikationsplan
  • Ta fram presentationsmaterial och annan dokumentation relaterat till Purchasing Management och avdelningsmöten
  • Organisera dokumentation och informationsdelningssystem för hela inköpsorganisationen
  • Självständigt driva projekt och förbättringsarbeten
Du får en aktiv del i ledningsgruppen, är med och bidrar till ett effektiviserat arbetssätt och en positiv arbetsmiljö. Detta är en väldigt bra möjlighet att få mycket värdefull erfarenhet kring inköp på ledningsnivå och i en global kontext.

Om dig
Vi söker dig som har en utbildning inom Business Administration / Inköp / Kommunikation eller dylikt. Vi ser gärna att du har viss praktisk erfarenhet i en administrativ roll men än viktigare är att du som person är framåt och har lätt för att förstå komplexa sammanhang och diskussioner, och på så vis också kan dokumentera och ta action på detta. Vidare behöver du en mycket god kommunikativ förmåga samt ha lätt för att sätta dig in i nya miljöer, situationer och system. Eftersom du kommer ansvara för avdelningens kommunikation är det viktigt att du har lätt för att uttrycka dig på ett bra sätt samt att du har viss känsla för färg och form. Du behöver också behärska både svenska och engelska flytande i tal och skrift.

För att kunna hantera en mängd arbetsuppgifter i en komplex miljö kräver tjänsten också att du är mycket strukturerad, effektiv och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vidare tror vi att du gillar teamwork och att du är service-minded och anpassningsbar. För att trivas i rollen bör du också tycka om stort eget ansvar samt mycket kontaktytor såväl internt som externt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten som Purchasing & Management Coordinator är ett konsultuppdrag med tillsättning i början av februari eller så snart som möjligt därefter. Till att börja med pågår uppdraget till 31 december 2019, men för rätt person beräknas detta uppdrag vara av löpande karaktär. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start 4 februari eller så snart som möjligt därefter. Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut, skicka därför gärna in din ansökan redan idag! Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Julia Algotsson via 0736-847266

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Purchasing | Coordinator | Automotive | Inköp | Koordinator | Management
Mer info
Kontaktperson Julia Algotsson
Telefon 031-725 45 38
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Koordinator, Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 21 jan (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.