Operativ inköpare till Göteborg

Operativ inköpare till Göteborg

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som operativ inköpare inom tekniskt inköp och är intresserad av att fortsätta utvecklas i din roll? Trivs du med att arbeta i större organisationer? Då ska du läsa vidare!

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd som konsult av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Just nu söker vi engagerade och självständiga inköpare till framtida uppdrag inom vår uthyrningsverksamhet.

Om tjänsten
Som operativ inköpare tar du del av hela inköpsprocessen och det är vanligt förekommande att du får ha hand om ett eget sortiment. I rollen utmanar du leverantörerna för att hitta förbättringar och sparmöjligheter. Du kommer att arbeta med att skapa goda affärsrelationer för att ständigt förbättra kvalitet, leverans, kostnad och egenskaper för ditt sortiment. Rollen som inköpare kan även innefatta arbete med orderläggning, logistiska frågeställningar, prisförhandlingar samt offert- och avtalshantering. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma utöver detta beroende på hur det aktuella tjänsteuppdraget ser ut.

I din roll som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Dagligt problemlösande som uppkommer vid förvaltning av kontrakt och leverantörsbas
  • Orderläggning
  • Leveransbevakning
  • Upprätthållande av strategier
  • Värdeskapande inköp
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du anställs som konsult på Adecco men arbetar på plats hos kunden. Anställningen startar omgående och pågår löpande för rätt person. Arbetet är förlagt på heltid, dagtid. Resor inom tjänsten kan förekomma.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi samt några års erfarenhet av rollen som operativ inköpare från en större organisation. Det är mycket önskvärt att du tidigare jobbat med tekniskt inköp. Mycket goda kunskaper i Officepaketet samt svenska och engelska, både i tal och skrift, är en förutsättning för dessa typer av uppdrag. Kan du även andra språk på samma nivå så är detta meriterande.

Vidare ser vi att du är relationsorienterad, flexibel och självgående. Du trivs i internationella miljöer och med många kontaktytor. Vi ser att du är social, stresstålig, lösningsorienterad och positiv med en god organisationsförmåga.

Om anställningen
Tjänsten som strategisk inköpare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående och anställning är löpande. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kunden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Caroline Carlsson via 08 - 100 500

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Operativ inköpare, Inköp, Inköpare, Adecco, Operational buyer, Göteborg, Konsult, Ekonomi
Mer info
Kontaktperson Caroline Carlsson
Telefon 031-725 45 39
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 24 nov (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.