Logistiksupport till Luna AB

Logistiksupport till Luna AB

Vi söker nu logistiksupport till Luna AB i Arendal. Är du positiv och lösningsfokuserad, tycker om kundkontakt och har erfarenhet från logistikbranschen? Då är detta rollen för dig!

Om tjänsten
Som logistiksupport kommer du att ingå i ett nytt och logistikkunnigt team om åtta personer och rapporterar till logistikchef. Ditt övergripande ansvarsområde omfattar att ta emot frågor och rapportering av avvikelser från kunder och medarbetare. Du löser många frågor genom att göra en första kontroll och söka information i transportadministrativa- och lagersystem samt har en tät dialog med leverantörer av 3PL, transporttjänster, medarbetare och kunder. Du arbetar för att koordinera och säkerställa att etablerade processer och dagliga rutiner efterlevs och har daglig kontakt med leverantörer i specifika frågor.

I din roll som logistiksupport kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Support gentemot kunder, samarbetspartner och kollegor där du hanterar frågor och avvikelser inom området lager och transport
  • Söka information kring avvikelser genom diverse system och telefon
Om dig
För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av logistik sedan tidigare, med fördel har du arbetat i något transportadministrativt- och/eller lagersystem. Du talar och skriver flytande svenska och är bekväm med att kommunicera med kunder på engelska. Vidare har du god datorvana och behärskar Officepaketet.

Du som söker gillar kundkontakt och räds inte för att kavla upp armarna för att söka efter rotorsaken till ett uppstått problem. Ditt strukturerade arbetssätt och professionella bemötande gör dig till en god samarbetspartner för såväl interna som externa parter. Du har ett starkt eget driv och en analytisk ådra som bidrar till det strukturerade utvecklingsarbetet. Vidare är du en duktig kommunikatör med förmåga att förmedla kunskap vidare. Starkt meriterande är goda kunskaper i Astro.

På denna spännande resa är du med och bygger upp ett nytt och starkt team där du har stora möjligheter att påverka strukturen i uppbyggnaden av verksamheten. Din nyfikenhet och ditt driv välkomnas med öppen famn.

Viktigt för tjänsten är:
  • Erfarenhet av logistikbranschen
  • Svenska obehindrat i tal och skrift, behärskar engelska väl
  • Serviceminded med god kommunikationsförmåga
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Luna AB
Luna Group är en heltäckande leverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner och förnödenheter för professionellt bruk. Luna säljer till industri, byggsektor, auto och offentlig förvaltning med täckning i norra Europa. Lunas affärsidé är att göra kundernas liv enklare, säkrare och mer lönsamma. Luna lagerför nära 40 000 artiklar, har närvaro i 20 länder och en årlig omsättning på cirka 1400 MSEK. 2017 firade Luna 100 år som aktör i branschen.

Luna Group har sedan årsskiftet 2018 outsourcat sin lagerverksamheten till en 3PL-aktör med lager i Arendal. För att ta vår logistiklösning till nästa nivå vill vi stärka upp kompetensen inom Luna och öka närvaron på lagret. Vi behöver därmed bygga upp ett internt logistikgäng som tillsammans med vår 3PL-aktör kommer att säkerställa att Lunas logistik andas stabilitet, service och nytänkande. Läs mer på www.luna.se

Om anställningen
Luna AB har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco.
Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Luna erbjuder dig en attraktiv arbetsgivare med stora påverkans- och utvecklingsmöjligheter.
Gruppförsäkring, möjlighet till sjukvårdsförsäkring, pension och försäkringar enligt gällande kollektivavtal och friskvårdsbidrag är några av de förmåner Luna erbjuder.

Om ansökan
Tjänsten har start i oktober men rekryteringsarbetet sker löpande och kan komma att tillsättas innan startdatum. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hanna Pedersen på 0736847125 eller hanna.pedersen@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Logistiksupport, logistik, support, customer service, Göteborg, Hisingen, Arendal, Centrio, Astro, Luna, Adecco
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Logistik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Adecco
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 23 aug (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.