Löneadministratör hos bolag verksamma inom logistik

Löneadministratör hos bolag verksamma inom logistik

Är du erfaren inom löneadministration och vill få möjlighet att jobba inom ett internationellt bolag i centrala Göteborg? Trivs du med breda kontaktytor både internt som externt och att arbeta självständigt? Läs mer om tjänsten som Löneadministratör!

Om tjänsten
Som Löneadministratör kommer du att vara del av Ekonomiavdelningen och rapportera till Accounting Manager.

I din roll som Löneadministratör ansvarar du för att koordinera lönekörning mot bolagets outsourcing partner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
  • Säkra överföring från tidrapporteringssystem
  • Vara ansvarig för masterdata
  • Kvalitetssäkra lönekörning
  • Svara på frågor från medarbetare
Arbetet innebär flertalet kontaktytor och nära samarbete med funktioner inom HR likväl som cheferna inom bolaget. Du ansvarar även för kontakt med berörda myndigheter.

Du kommer också att vara delaktig i utvecklings- och förbättringsarbete utifrån att identifiera brister och jobba för att förbättra och kvalitetssäkra processerna.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR, Lön, Ekonomi eller annat relevant område. Vidare har du ett par års erfarenhet av arbete inom ekonomi, med fördel i en roll där du självständigt hanterat löneprocessen för både kollektivanställda som tjänstemän. Detta innebär god kunskap inom skatt, försäkringar och andra lagar och deras inverkan på lönehantering. Du har också goda datorkunskaper och är van vid att arbeta med system som verktyg i ditt arbete. Svenska språket hanterar du obehindrat i tal som skrift likväl som att du har goda kunskaper i det engelska språket.

Som person har du en god kommunikativ förmåga och då du kommer ha många kontaktytor internt som externt så är du också en social person som har lätt för att hantera olika människor. Du har förmågan att självständigt driva ditt arbeta framåt och arbetar strukturerat och ordningsamt. Vidare kommer det att sättas stor vikt vid att du har en god administrativ förmåga och förstår vikten av dokumentation och transparens. Då du även hanterar känslig information så är det viktigt att du är en person med hög integritet.

Viktigt för tjänsten är:
  • Erfarenhet av att självständigt hantera löneprocessen
  • God kunskap inom skatt, försäkringar och andra lagar och deras inverkan på lönehantering
  • Kunskaper i svenska och engelska språket
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten som Löneadministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående och förväntas pågå till mitten av januari 2019. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten kommer att starta omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även tillämpar videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Caroline Carlsson på 031-725 45 39

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Löneadministratör, Löneadministration, Lön, Pay roll, Göteborg, Adecco
Mer info
Kontaktperson Caroline Carlsson
Telefon 031-725 45 39
Område Göteborgs stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 3 okt (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.