Kundrådgivare till bank i Göteborg

Kundrådgivare till bank i Göteborg

Drömmer du om att få arbeta på bank? Våra bankföretag inkommer löpande med förfrågningar efter just dig som vill vara med och bidra till att deras telefonbank blir Sveriges bästa kundtjänstenhet.

Om tjänsten
Våra kundbolag finns i centrala Göteborg som just nu är inne i en innovativ fas. Du som får den här tjänsten ska kunna hjälpa alla privatkunder som ringer in med samtliga bankärenden. Du kommer därför att få en gedigen utbildning, Swedsec - Licens och möjligheten till en fartfylld karriär. Du kommer lära dig allt från lättare kundtjänstärenden till tyngre frågor gällande exempelvis bolån. Du kommer på sikt att får ett varierande arbete, där den ena dagen aldrig är den andra lik. Men det tar tid att lära sig alla produkter. Därför förutsätter vi att du är uthållig och kämpar för att lära dig allt från grunden. Det tar tid. Du kommer att få vara i ett arbetsklimat där servicen är i fokus. Och vi ser att du är duktig på att vara proaktiv där du visar ett genuint intresse för din kunds privata/familjs ekonomi. Du kommer att ha kunskapen att utbilda privatkunderna och kan därför ställa behovsfrågor som hjälper dig och kunden att få fram ett optimalt bankpaket. Det handlar om att erbjuda kunden rätt erbjudande utefter vad just den kunden vill ha ut av sitt liv. Därför är det viktigt att du är lyhörd på vad kunden har för drömmar, livssituation idag osv.

Vi vill hitta rätt männsika på rätt plats. Därför tror vi att du har en fördel om du trivs i en händelserik miljö med frihet under ansvar. Du har ett coachande ledarskap, kontinuerliga uppdöljningsmöten och får arbeta självständigt mot uppsatta mål. Du kommer att sitta i ett öppet lanskap med många mål- och serviceinriktade kollegor. Kundens behov är i fokus! Du tycker om att använda telefon och dator som arbetsredskap. Arbetsmiljön är resultatinriktad och fartfylld med lyhörda chefer. Därför kan du följa din utvecklingskurva på ett spännande sätt. Telefonbanken ska kännetecknas av kompetenta och proffsiga kundrådgivare med fokus på lyckade kundmöten.

Om dig
Du är tävlingsinriktad och tycker om att se din personliga utveckling. Vidare är du självgående, proaktiv och lyhörd både mot dina kollegor och dina kunder.

Om du trivs i en kundorienterad roll och i en miljö enligt ovan ska du söka direkt. Det är mediterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller om du har arbetslivserfarenhet inom bank, försäkring, försäljning och service.

Vi ser gärna sökande med och utan bankerfarenhet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om banken
Vårt kundbolag är en ledande nordisk finansiell koncern. De tror starkt på att ett entreprenöriellt tänkande och att innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld. Och med ett långsiktigt perspektiv stötta sina kunder i både med- och motgång. Du är en del av en kultur som präglas av företagsamhet, öppenhet och genuint engagemang. Rätt person får stora möjligheter till en spännande karriär och de planerar ständigt för framtida kompetensbehov genom att erbjuda värdefulla utbildnings- och utvecklingsmöjligheter.

Om anställningen
Du kommer att få en tillsvidareanställning med 12 månader prövotid hos vårt kundbolag. Du kommer få en gedigen utbildning inom bankvärlden samt ta del av förmåner såsom rabatter på bolån, friskvårdsbidrag och mycket mer.

Om ansökan
Tjänsten ska starta 27/8 2018. Vi räknar med att vara klara med rekryteringen innan midsommar. Rkryteringsarbetet sker därför löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

OBS! Vi har ofta över 100 stycken ansökningar i våra proaktiva annonser. Därför kommer du kunna påbörja din del av rekryteringsprocessen omgående. Du behöver alltså inte vänta på att vi ringer dig utan du kan utföra följande uppgifter först:
  • Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer att få göra ett videoklipp hemifrån. Vi skickar ut en länk via mail. Du filmar dig själv och besvarar ett fåtal kontrollfrågor. Detta för att vi ska kunna erbjuda dig en tjänst som matchar just dina önskemål. Endast våra rekryterare kommer att ha tillgång till videoklippet.
  • Ett personlighetstest (MAP) skickas även till din mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
  • Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Vi kommer kontakta dig via mail, telefon & sms beroende på var din ansökan befinner sig i rekryteringsprocessen.
  • De som går vidare efter videoklippet får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
  • Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Sofia Petersson via 031 720 72 10.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Kundtjänstmedarbetare, Rådgivare, Bank, Finans, Bolån, Göteborg, Swedsec, Adecco
Mer info
Kontaktperson Sofia Petersson
Telefon 0317207210
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Adecco
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 30 juni (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.