Innesäljare till internationellt bolag i Göteborg

Innesäljare till internationellt bolag i Göteborg

Om tjänsten
Tjänsten innebär att via telefon proaktivt kontakta, kundvårda, marknadsföra och sälja företagets produkt och servicesortiment mot befintliga kunder. Ditt mål är att skapa tillväxt, nöjda kunder samt ökad kvalité på kunddata.Det innebär proaktiv bearbetning och lyhördhet mot företagets befintliga avtalskunder via telefon och andra digitala kontaktvägar. I rollen ansvarar du för att utifrån kundens unika behov presentera rätt lösningar, skapa offerter och ta avslut på affärer. I rollen har du också ansvar att säkerställa att kunddata löpande uppdateras i företagets säljstödsystem. Som innesäljare ingår du i ett projektbaserat säljteam som samarbetar med övriga organisationen. Tjänsten är förlagd på dagtid (heltid) på kontoret i Västra Frölunda och givetvis får du en utbildning när du börjar som innefattar både teori och praktik. Uppdraget startar 1 septermber, men där det finns möjlighet till att börja tidigare.

Som innesäljare kommer dina ansvarsområden att vara:
  • Bearbetning av definierad kundplattform med en förväntad samtalsvolym utifrån uppsatta mål.
  • Arbeta med kundvård och skapa samt följa upp offerter.
  • Samarbeta med teamledare för att effektivt nå resultat på de leads och affärer som du skapar.
Om dig
Vi tror att du har mycket god kompetens inom försäljning via telefon med förmåga att effektivt identifiera affärsmöjligheter och ta avslut.
Du har en mycket god känsla för kundvård och egen handlingskraft att återkoppla på utestående kundbehov. För dig är service och försäljning samma sak.
Som person är du en lyhörd, strukturerad, modig, driven lagspelare som motiveras av högt tempo och agila arbetssätt. Du har lätt för att arbeta i olika ERP samt CRM system och har ett intresse samt förståelse för tekniska lösningar. För att lyckas i rollen krävs det att du har mycket god kommunikationsförmåga och är resultatinriktad.

Krav
  • Minst 3 årig gymnasieutbildning
  • 2-3 år arbetslivserfarenhet
  • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Datorkunskap

  • MS Office
  • CRM-system
  • ERP-system
Om anställningen
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Elsa Tidblom på Elsa.Tidblom@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Innesäljare, Säljare, Försäljning, Göteborg
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 13 juli 2022 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.