Global Mobility Support till fordonsindustrin

Global Mobility Support till fordonsindustrin

Är du en administrativ stjärna med erfarenhet av att hantera mobility-aktiviteter? Trivs du bra i en internationell och tempofylld arbetsmiljö? Är samarbete och tydlig kommunikation något du värderar? Då kan tjänsten som Global Mobility Support vara något för dig!


Om tjänsten
Som Global Mobility Support kommer du att arbeta hos vår globala kund inom fordonsindustrin. Ditt primära ansvar kommer vara att supportera bolagets internationella Mobility Business Partners med olika administrativa uppgifter. Avdelningen International Mobility Services arbetar främst som kontaktpunkt gällande internationella uppdrag inom koncernen. De behandlar bland annat frågor rörande pension, invandring, globala försäkringar och förflyttningar. I din roll kan du exempelvis få förbereda och sammanställa dokument gällande kostnadsprognoser, lönekalkyler och uppdragskontrakt. Du kan även få hantera fakturor och koordinera information till olika parter, framförallt bolagets HR och ekonomiavdelning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan bland annat komma att innefatta att:
  • Stödja uppdragstagare och deras familjer i uppdragsprocessen.
  • Fungera som kontaktperson för interna kunder och externa leverantörer.
  • Koordinera information till chefer och medarbetare.
  • Komma med förslag som kan effektivisera eller förbättra uppdragsprocessen.
  • Hantera övrigt administrativt arbete.
Global Mobility Administrator | International Mobility Services | HR-administratör | Koordinator

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av administration, gärna inom HR eller Global Mobility. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en global miljö och trivs bra med att kommunicera med olika parter på svenska så väl som engelska. För att lyckas i tjänsten behöver du behärska Officepaketet och ha lätt för att lära dig nya system.

Vidare söker vi dig som är kommunikativ och tycker om att bygga goda relationer eftersom du kommer ha ett nära samarbete med ett flertal parter. I rollen kommer du att behandla känslig och konfidentiell information, därför är det även väsentligt att du har ett professionellt förhållningssätt och är förtroendegivande.

Viktigt för tjänsten är:
  • Flytande engelska i tal och skrift.
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Att du är kommunikativ, professionell och serviceminded.
Om anställningen
Tjänsten som Global Mobility Support är ett fortlöpande konsultuppdrag med planerad start 2019-03-25. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Julia Algotsson via telefon 0736847266 eller mail Julia.Algotsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Julia Algotsson
Telefon 031-725 45 38
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 23 mars (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.