Executive Assistant på 75 % till fordonsindustrin

Executive Assistant på 75 % till fordonsindustrin

Har du tidigare arbetat som Administrativ assistent, Koordinator, Executive Assistant eller liknande? Är du social, strukturerad, lösningsorienterad och anpassningsbar samt har ett ständigt proaktivt tänk i ditt arbete och söker en ny utmaning? Just nu söker vi på Adecco en Executive Assistant på 50-75 % till en spännande nystartad avdelning hos vår globala kund inom fordonsindustrin.

Om tjänsten
Som Executive Assistant hos vår kund kommer du att vara en del av en spännande avdelning om 7 personer som jobbar med strategi- och säljfrågor. Du kommer främst att supportera en Vice President inom Autonomous Solutions, Transformation Office & Strategy med diverse administrativa och koordinerande uppgifter. Du kommer bland annat att arbeta mycket med mail- och kalenderhantering, resebokningar och koordinering kring detta. Du kommer också att arbeta med förberedelser inför ledningsmöten med presentationsmaterial och agenda samt protokollföring etc. Du kommer också att koordinera såväl interna som externa resor, event och besök samt vara behjälplig i annat administrativt arbete. Som Executive Assistant kommer du att få varierade arbetsdagar med många olika arbetsuppgifter. Du kommer att ha många internationella kontaktytor och kan även komma att få ansvara för egna projekt på avdelningen.

I din roll som Executive Assistant och Coordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Mail- och kalenderhantering
  • Förbereda möten, agenda och protokoll
  • Förbereda presentationsmaterial
  • Planera och koordinera diverse event, besök och konferenser
  • Övrigt administrativt arbete
Chefsassistent | Executive Assistant | Manager Assistant | Administrativ Assistent

Om dig
Vi söker dig som tidigare arbetat som assistent, koordinator eller liknande. Har du arbetat med just kvalificerad chefssupport tidigare är detta väldigt meriterande. Du trivs i en supporterande och koordinerande roll där du får möjligheten att underlätta dagen för andra. Som person är du service-minded, flexibel, effektiv och kommunikativ med hög integritet. Du behöver också vara strukturerad, organiserad och professionell, ha en god planeringsförmåga samt ett proaktivt arbetssätt. Erfarenhet av arbete inom fordonsindustrin eller i ett globalt bolag överlag är också meriterande. Eftersom vår kund arbetar globalt kommer du ha kontaktytor över hela världen, det är därför viktigt att du behärskar både svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Du behöver också ha god datorvana samt ha lätt för att sätta dig in i nya system.

Du kommer att vara en del av en utmanande internationell affärsmiljö där det finns goda möjligheter att växa professionellt. Om du vill nå dina personliga mål tillsammans med andra människor, är detta din rätta arbetsplats!

Om anställningen
Tjänsten som Executive Assistant är ett konsultuppdrag med tillsättning 20 augusti. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden och arbetar på plats hos vår kund på Hisingen. Tjänsten är på 75 %, kontorstider. Uppdraget pågår initialt till 19 februari 2019. Då behovet hos kund beräknas vara löpande finns det för rätt person mycket god chans till förlängning.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Julia Algotsson via 031-725 45 38.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Julia Algotsson
Telefon 031-725 45 38
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 12 juli (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.