Customer Success till internationellt bolag

Customer Success till internationellt bolag

Är du en stjärna på att hålla presentationer och utbildningar och drivs av att arbeta strukturerat och med eget ansvar? Ser du fram emot en varierande arbetsdag där nya lösningar, struktur och service alltid behövs? Sök då tjänsten som Customer Success hos vår kund inom hygien & hälsa i Mölndal! Här blir du en del av ett drivet team på ett mycket innovativt och attraktivt bolag!

Om tjänsten
Vid införande av nytt digitalt stödsystem hos företagets nya kunder ansvarar du för att implementera, utbilda och följa upp affären.
Du kommer att ansvara för bolagets nordiska kunder som är verksamma inom olika branscher, exempelvis universitet, flygplatser och nöjesfält.

Typiska arbetsuppgifter och ansvarsområden.
  • Utbilda deras nordiska kunder i det digitala stödsystemet.
  • Ansvara för att få systemet implementerat hos kunderna, där planering och koordinering är viktig.
  • Administration kring systemimplementeringen.
  • Förbereda och genomföra statusmöten samt stötta kunderna i sin uppföljning av KPI:er, etc.
I tjänsten ingår mycket extern kontakt med deras kunder i Norden och därför kommer du som Customer Success att resa cirka ett par dagar i veckan med 1-2 övernattningar.

Om dig
Du som har en utbildning från högskola eller universitet inom relevant område samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter kommer snabbt känns dig trygg i denna roll. Personen vi söker till rollen som Customer Success ska gilla att arbeta självständigt. Det är viktigt att du kan arbeta proaktivt och tycker om att arbeta med problemlösning. Då rollen innebär att hålla i utbildningar och presentationer, ge support och komma med lösningar är det viktigt att du kan anpassa dig efter olika yrkesroller och tjänstenivåer, allt från lokalvårdare till Facility Manager och liknande.

Då det är ett uppkopplat system som genererar data behöver du kunna analysera data via Excel eller Power Bi. Vidare är B-körkort ett krav.
Du behärskar engelska och något av de nordiska språken obehindrat, både i tal och skrift. Vi ser även fördelar i om du jobbat inom Facility Management/städbranschen sedan tidigare.

Om anställningen
Tjänsten som Customer Success är ett konsultuppdrag som pågår i minst 6 månader, med goda chanser till förlängning och även möjlighet till fastanställning hos kund. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Johanna Johnsson på johanna.johnsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Customer Success, utbildning, implementering, IT-system, digitala system, Facility management, Adecco, Göteborg, Mölndal
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Projektledare, HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 21 nov 2019 (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.