Controller till Göteborg

Controller till Göteborg

Är du en controller med stort ansvarskännande och hög integritet som nu söker nya utmaningar i en stor organisation? Vi på Adecco ger dig en möjlighet att utvecklas och få dina idéer genomförda!

Om tjänsten
Arbetet som controller innebär att du är en nyckelspelare i det centrala arbetet med att utveckla övergripande metoder och verktyg för styrning av verksamheten. Du arbetar dessutom mot ett specifikt verksamhetsområde eller avdelning, där du kommer att fungera som ett stöd till chefer i det strategiska utvecklingsarbetet inom verksamhetsområdet. Vidare driver du och håller ihop arbetet med budget, prognos samt framtagandet av verksamhetsplaner. I dina arbetsuppgifter ingår också:
  • Budgetering
  • Budgetuppföljning
  • Lönsamhetsuppföljningar
  • Analyser
  • Vara delaktig vid arbetet med redovisning och bokslut
Det kan också förekomma andra typer av arbetsuppgifter kopplat till detta, beroende på hur det aktuella uppdraget ser ut.

Om dig
Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet som kvalificerad controller med arbetsuppgifter som exempelvis budget, prognos, analys och uppföljning i större internationella bolag. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av SAP, och har du dessutom arbetat med BI är du den vi söker! Då en stor del av rollen handlar om att driva förändrings- och effektiviseringsarbete kan en bakgrund som sälj- eller verksamhetscontroller vara en fördel, och du har god förståelse för flöden.

Det här är en tjänst för dig som är affärsdriven, självgående och trivs med att arbeta i en miljö där du kan vara med och påverka till positiv förändring. Ditt driv och integritet gör att du kan utmana chefer när så behövs, likväl som du är ett tillitsfullt bollplank i finansiella frågor. Du har ett kommunikativt och professionellt förhållningssätt som uppskattas hos såväl ledningsgrupp som andra chefer i organisationen.

Viktigt för tjänsten:
  • Du behärskar Excel på en avancerad nivå
  • Erfarenhet från en global miljö
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Tjänsten som controller är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Caroline Carlsson via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:

kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Caroline Carlsson
Telefon 031-725 45 39
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Controller
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 29 sept (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.