Contract Administrator till DLL Göteborg

Contract Administrator till DLL Göteborg

Söker du din första erfarenhet inom ekonomi? Är du en serviceminded person som tycker om att arbeta i ett högt tempo? Vill du ha en administrativ roll där du kommer att uppskattas för din goda service? De Lage Landen söker nu efter nästa Contract Administrator till deras centrala kontor i Göteborg!

Om tjänsten
I rollen som Contract Administrator kommer dina primära arbetsuppgifter vara att aktivera, ge rådgivning, underhålla och kontraktsvalidera avtal. Tillsammans med sales support och vårt kundserviceteam ger vi support till våra partners, kunder och säljare. Du kommer ha daglig kontakt med våra partners och säkerställa en effektiv aktivering av kontrakt och betalning av leverantörsfakturor. Du kommer att tillhöra ett team på 12 personer, där alla arbetar nära varandra för råd och stöd. Du erbjuds ett brett ansvarsområde och stora möjligheter att utvecklas.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Validering och aktivering av kontrakt för alla DLL Business Units.
  • Upprätthålla och säkerställa att detta sker i linje med DLL policys och gällande lagstiftning.
  • Hantera befintliga kontrakt och avtal med leverantörer.
Om dig
Till tjänsten som Contract Administrator söker vi dig som har en hög servicenivå med förmågan att kunna utrycka dig väl i tal och skrift. För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara en positiv teamspelare som gillar en miljö med högt tempo. Till gruppen tillför du energi, glädje och prestigelöshet. Vidare har du en hög arbetsmoral och du föredrar att arbeta strukturerat och med ansvar.

Viktigt för tjänsten är:
  • Du har ett stort intresse och erfarenhet från att arbeta med service gentemot kunder och partners
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande område
  • Tala och skriva flytande svenska och samt engelska
  • Kunskaper i finansberäkningar och finansiella lösningar är meriterande
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om De Lage Landen
Hos DLL, anser vi att personalen är vår största tillgång. Det är därför du är en medlem hos oss, inte bara en anställd. Tillsammans skapar vi en informell och professionell atmosfär som är svår att hitta någon annanstans. Vi uppmuntrar också medlemmar att skapa nätverk inom organisationen för att med samlad kompetens vara så effektiva vi kan i att se mer än en kund, och att arbeta hårdare som en partner.

DLL är ett globalt företag som arbetar med finansieringslösningar. I Norden finns vi representerade i alla fyra nordiska länder: Sverige, Norge, Danmark & Finland. För oss handlar finansiering om mer än att bara låna ut pengar - det handlar om lösningar som skapar värde och som stödjer våra samarbetspartners och slutkunders tillväxt och ambitioner.

Om anställningen
Tjänsten som Contract Administrator är ett konsultuppdrag med start i januari/ februari. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning hos DLL.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas i januari och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Isabell Josefsson via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Adecco, Administratör, service, Göteborg, de lage landen, support, service
Mer info
Kontaktperson Isabell Josefsson
Telefon 08-100500
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 2 jan (23 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.