Ambulerande receptionist till Adecco

Ambulerande receptionist till Adecco

Har du goda erfarenheter av att arbeta i reception och med växeltelefoni? Är du utåtriktad, positiv och trivs med att arbeta i omväxlande miljöer? Då är tjänsten som Ambulerande Receptionist och växeltelefonist hos Adecco något för dig!

Som världens största HR-partner har vi på Adecco individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som lösningar inom bland annat ledarskaps- och kompetensutveckling, karriärrådgivning, omställning och outsourcing på våra 59 kontor spridda över hela landet. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens naturliga val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat bemanningsföretag.

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. På Adecco ser vi dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som världens största HR-partner har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats.

Om tjänsten

Som receptionist kommer du ha en varierande vardag, där du kommer att arbeta ute hos flertalet av våra kunder. Du kommer att vara ambulerande i din roll och ansvara för att täcka upp vid frånvaro, arbetstoppar eller vid andra omständigheter. Eftersom du kommer att arbeta hos olika företag så kommer också dina arbetsuppgifter att variera men där du huvudsakligen kommer att ansvara för att sedvanliga arbetsuppgifter i reception samt växeltelefoni.

Ditt ansvarsområde kommer huvudsakligen att innefatta:
  • Att vara kundföretagets ansikte utåt, visa besökare tillrätta och svara på frågor om företaget
  • Posthantering
  • Kontorsadministration
  • Boka möteslokaler
  • Svara på inkommande samtal och koppla vidare dessa till rätt person
Om dig

Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i reception och med växeltelefoni och trivs med att arbeta inom serviceområdet. Har du även utbildning inom administration, reception eller likvärdigt så är detta högt meriterande. Med erfarenhet av att arbeta med Centrex, Trio, Tele2-växel eller likvärdiga system så kommer du att snabbt komma in i din nya roll. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal som skrift. Du har också goda datakunskaper och är van vid att arbeta med MS Office.

Rollen kräver att du som person trivs med att befinna dig i olika och nya miljöer. Du är flexibel och prestigelös i ditt arbetssätt och tycker det är roligt att ha en varierande arbetsvecka vilket kan präglas av att den ena dagen inte är den andra lik. Du förstår vikten av att vara en god ambassadör och att du representerar Adecco på dina olika arbetsplatser, likväl som att du är ansiktet utåt för det kundföretag som du arbetar hos. Är du också en person som är utåtriktad och trivs med att arbeta i en social och framträdande roll så kommer du att trivas i den här tjänsten!

Viktigt för tjänsten är:
  • Erfarenhet av reception och växeltelefoni
  • Hanterar svenska och engelska språket obehindrat
  • Trivs med att arbeta på olika arbetsplatser, är flexibel och prestigelös
  • Att du är utåtriktad och trivs med att arbeta inom serviceområdet
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen

Tjänsten som Receptionist är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Arbetstiderna varierar mellan kl 07.00-17.00. De dagar som du inte är inbokad på ett uppdrag så har du jour/tillgänglighetstid från kl 07.00 fram till kl 16.30. Våra kundföretag finns belägna runt om i Göteborg och är såväl stora bolag som mindre företag och verkar inom många olika typer av branscher.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan

Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sandra Tinsveds på 073 6847502.

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Receptionist, Göteborg, Adecco
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Reception
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 15 juli (20 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.