Administrativ assistent på 80% hos Siemens Industry Software

Administrativ assistent på 80% hos Siemens Industry Software

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt med orderhantering/inköpsrekvisitioner? Har du ett intresse för inköpsfrågor och resursplanering? Siemens Industry Software söker nu dig som är intresserad av att ta dig an en tjänst på upp till 80%.

Om tjänsten
Som administrativ assistent kommer du att arbeta med Resource Manager som har ansvar för resursplaneringen mot de olika Product Lifecycle Management (PLM)-projekten. Detta innefattar mycket kontakt med externa partners för att säkerställa att resursbehovet möts i projekten.

Ditt ansvar innebär att vara ett administrativt stöd varpå dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
  • Skapa inköpsorders i affärssystemet
  • Ta fram information och sammanställa uppdragsbekräftelser till leverantörer
  • Hantera leverantörer och skapa konton i affärssystemet
  • Efter slutfört projekt, granska och koordinera fakturahanteringen för godkännande
  • Ta fram rapporter kring inköpsorders och fakturor
Rollen innebär även kontakt med nationella och internationella leverantörer såväl som interna intressenter så som projektledare och ekonomiavdelningen. Arbetet sker i affärssystemet SAP.

Om dig
Du har med fördel en avklarad utbildning inom ekonomi, inköp eller annat relevant område alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet. Vidare har du erfarenhet av att arbeta administrativt med god förståelse för hantering av inköpsorders och orderläggning. Du är van vid att arbeta med affärssystem och Excel som verktyg. Svenska språket behärskar du obehindrat och då du kommer att arbeta i en internationell miljö har du också mycket goda kunskaper i engelska.

Som person jobbar du proaktivt och har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt. Du har ett prestigelöst och flexibelt arbetssätt och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Har du också en positiv inställning och tycker det är viktigt med ett glatt och lättsamt arbetsklimat så kommer du att trivas på arbetsplatsen.

Viktigt för tjänsten är:
  • Administrativ erfarenhet och framförallt hantering av inköpsorders
  • Erfarenhet av att arbeta med affärssystem och Excel som verktyg
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Siemens Industry Software
Siemens Industry Software AB ingår i en koncern med 2 bolag. Koncernmoderbolaget är Siemens PLM Software (Siemens Product Lifecycle Management Software II).

Siemens PLM Software, a business unit of Siemens Digital Factory Division, is a leading global provider of software, systems and services in the areas of managing the product lifecycle (PLM, Product Lifecycle Management) and management of industrial operations (MOM, Manufacturing Operations Management), with over 15 million licenses sold and 140 000 customers worldwide. Headquartered in Plano (Texas), Siemens PLM Software works collaboratively with clients to offer industrial software solutions that help companies worldwide to achieve a sustainable competitive advantage by realizing their important innovations.

PLM, or product lifecycle management, is the integration of data, processes, business systems and, ultimately, the people in an extended enterprise through an information management system.

Om anställningen
Tjänsten som Administrativ assistent är ett konsultuppdrag och som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget kommer att starta i oktober.

Tjänsten är på deltid upp till ca 80% och arbetstiderna är flexibla utifrån dina önskemål.

All kontakt kring tjänsten sker via Adecco

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start i augusti/september. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Caroline Carlsson på 031-725 45 39

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administratör, Inköp, Orderhantering, Resursplanering, Mölndal, Göteborg, SAP, Siemens Industry Software, Adecco
Mer info
Kontaktperson Caroline Carlsson
Telefon 031-725 45 39
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 30 sept (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.